דף הבית » בחירות הגולשים » מה צריך לעשות לפני נטילת גלולת הבוקר שאחרי?

מה צריך לעשות לפני נטילת גלולת הבוקר שאחרי?

מה צריך לעשות לפני נטילת גלולת הבוקר שאחרי?

מהי גלולת הבוקר שאחרי?

גלולת הבוקר שאחרי היא סוג של אמצעי מניעה לשעת חירום. הוא משמש למניעת הריון לאחר מין לא מוגן או אם שיטה למניעת הריון נכשלת. זה לא זהה לגלולה להפלה. גלולת הבוקר שאחרי היא מינון גבוה של הורמון הפרוגסטין, המצוי בגלולות רבות למניעת הריון. זה פועל על ידי מניעת שחרור ביצית מהשחלה, או על ידי מניעת הפריה של ביצית.

מתי כדאי לי לקחת את גלולת הבוקר שאחרי?

יש ליטול את גלולת הבוקר שאחרי בהקדם האפשרי לאחר יחסי מין לא מוגנים. זה יעיל ביותר כאשר נלקח תוך 72 שעות, אך ניתן ליטול עד חמישה ימים לאחר יחסי מין לא מוגנים. חשוב לציין שגלולת הבוקר שאחרי אינה מגינה מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STI).

מה עלי לעשות לפני נטילת גלולת הבוקר שאחרי?

לפני נטילת גלולת הבוקר שאחרי, חשוב לדבר עם רופא. הם יכולים לספק מידע על הסיכונים והיתרונות של נטילת הגלולה. הם יכולים גם לספק מידע על צורות אחרות של אמצעי מניעה לשעת חירום, כגון IUD נחושת.

בדוק אם יש אינטראקציות בין תרופתיות

חשוב לבדוק אם יש אינטראקציות תרופתיות לפני נטילת גלולת הבוקר שאחרי. תרופות מסוימות, כמו אנטיביוטיקה, יכולות להפחית את יעילות הגלולה. כמו כן, חשוב לבדוק אם יש אלרגיות למרכיבים בגלולה.

להבין את תופעות הלוואי

גלולת הבוקר שאחרי עלולה לגרום לתופעות לוואי, כגון בחילות, הקאות, סחרחורת ורגישות בחזה. תופעות הלוואי הללו הן בדרך כלל קלות ואמורות לחלוף תוך מספר ימים. חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות על כל תופעות לוואי חמורות או שאינן חולפות.

דע את הסיכונים

גלולת הבוקר שאחרי היא בדרך כלל בטוחה ויעילה, אבל יש כמה סיכונים. אלה כוללים סיכון מוגבר להריון חוץ רחמי, כלומר כאשר ביצית מופרית משתלת מחוץ לרחם. חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות על הסיכונים והיתרונות של נטילת גלולת הבוקר שאחרי.

סיכום

נטילת גלולת הבוקר שאחרי היא צורה נפוצה של אמצעי מניעה לשעת חירום. חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות לפני נטילת הגלולה כדי להבין את הסיכונים והיתרונות. חשוב גם לבדוק אם יש אינטראקציות תרופתיות ולהבין את תופעות הלוואי. למידע נוסף, מצא מידע נוסף ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן