דף הבית » לא ידעתי » מה צריך לעשות קידוש?

מה צריך לעשות קידוש?

מה צריך לעשות קידוש?

מה זה קידוש?

קידוש הוא טקס יהודי המתקיים בשבתות ובחגים אחרים. זוהי ברכה שנאמרת על גבי כוס יין או מיץ ענבים. הברכה היא הכרזה על קדושת היום והיא דרך לקדש את היום. הקידוש נקרא בדרך כלל על ידי ראש הבית או על ידי מישהו אחר שמוביל את התפילה.

מה צריך לעשות קידוש?

על מנת להכין קידוש יש כמה פריטים הכרחיים. הראשון הוא כוס יין או מיץ ענבים. הכוס צריכה להיות גדולה מספיק כדי להכיל לפחות ארבע אונקיות של נוזל. הכוס צריכה להיות עשויה גם מזכוכית או קרמיקה, שכן אסור להכניס כוסות מתכת. הפריט השני הדרוש הוא חלה, שהיא סוג של לחם שמשתמשים בו בטקס. החלה צריכה להיות עגולה וצריכה להיות מקמח חיטה. הפריט השלישי הוא צלחת או מגש המשמשים להחזקת הכוס והחלה.

הברכה

לאחר איסוף החפצים, הברכה נקראת. הברכה היא הכרזה על קדושת היום והיא דרך לקדש את היום. הברכה נהוג לומר על ידי ראש הבית או על ידי מישהו אחר שמוביל את התפילה. בדרך כלל קוראים את הברכה בעברית, אך ניתן לקרוא אותה גם באנגלית.

התהליך

לאחר קריאת הברכה, ממלאים את הכוס ביין או במיץ ענבים. לאחר מכן מפרקים את החלה לשני חלקים ומניחים חתיכה אחת על הצלחת או המגש. לאחר מכן מעבירים את הכוס סביב השולחן וכל אחד לגם מהיין או מיץ הענבים. לאחר שכולם לקחו לגימה, מחזירים את הכוס לצלחת או למגש ושוב מברכים את הברכה.

דעה אישית

קידוש הוא טקס יפה המהווה תזכורת לקדושת השבת ושאר החגים. זוהי דרך להתחבר עם אבותינו ועם האלוהי. זו גם דרך להתחבר עם הקהילה שלנו ואחד עם השני. אני מוצא שזו חוויה משמעותית ורוחנית שאני מצפה לה בכל שבוע.

סיכום

קידוש הוא טקס יהודי המתקיים בשבתות ובחגים אחרים. זוהי ברכה שנאמרת על גבי כוס יין או מיץ ענבים. להכנת קידוש יש צורך בכוס יין או מיץ ענבים, חלה וצלחת או מגש. מברכים את הברכה ומעבירים את הכוס סביב השולחן. קידוש הוא חוויה משמעותית ורוחנית המחברת אותנו עם אבותינו, האלוהי והקהילה שלנו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן