דף הבית » מומלץ בהקדם » איך אתה יודע איזה סוג דם יש לי?

איך אתה יודע איזה סוג דם יש לי?

איך אתה יודע איזה סוג דם יש לי?

מהם סוגי הדם השונים?

סוג הדם נקבע על ידי נוכחות או היעדר אנטיגנים מסוימים על פני השטח של תאי דם אדומים. ישנם ארבעה סוגי דם עיקריים: A, B, AB ו-O. כל סוג דם מתפרק לשתי קבוצות, חיוביות ושליליות.

סוג א

לאנשים עם דם מסוג A יש אנטיגנים A על פני תאי הדם האדומים שלהם. יש להם גם נוגדנים נגד B בפלזמה שלהם.

סוג ב'

לאנשים עם דם מסוג B יש אנטיגנים B על פני השטח של תאי הדם האדומים שלהם. יש להם גם נוגדנים נגד A בפלזמה שלהם.

סוג AB

לאנשים עם דם מסוג AB יש גם אנטיגנים A וגם B על פני תאי הדם האדומים שלהם. אין להם נוגדנים נגד A או אנטי B בפלזמה שלהם.

סוג O

לאנשים עם דם מסוג O אין אנטיגנים A או B על פני תאי הדם האדומים שלהם. יש להם גם נוגדנים נגד A וגם נגד B בפלזמה שלהם.

איך אתה מגלה את סוג הדם שלך?

הדרך היחידה לדעת את סוג הדם שלך היא לבצע בדיקת דם. בדיקה זו נעשית בדרך כלל כחלק מבדיקה גופנית שגרתית או אם אתה תורם דם. הבדיקה כוללת נטילת דגימה מהדם שלך ובדיקתה לנוכחותם של אנטיגנים ונוגדנים מסוימים. הרופא שלך יכול להזמין בדיקת דם כדי לקבוע את סוג הדם שלך. תוצאות הבדיקה יגידו לך איזה סוג דם יש לך. אתה יכול גם לגלות את סוג הדם שלך על ידי תרומת דם. מרכזי תרומת דם יבדקו את הדם שלך ויודיעו לך על סוג הדם שלך.

מדוע חשוב לדעת את סוג הדם שלך?

הכרת סוג הדם שלך חשובה ממספר סיבות. זה יכול לעזור לך לקבוע אילו סוגי דם מתאימים לשלך עבור עירויי דם. זה גם יכול לעזור לך לקבוע אילו סוגי דם מתאימים להשתלת איברים ורקמות. בנוסף, ידיעת סוג הדם שלך יכולה לעזור לך לקבוע אילו מזונות ותוספי מזון הם הטובים ביותר עבורך. לדוגמה, אנשים עם דם מסוג A צריכים להימנע ממוצרי חלב ובשר אדום, בעוד שאנשים עם דם מסוג O צריכים להימנע מחיטה ודגנים.

סיכום

הכרת סוג הדם שלך חשובה ממספר סיבות. זה יכול לעזור לך לקבוע אילו סוגי דם מתאימים לשלך עבור עירויי דם, השתלות איברים ורקמות, ואילו מזונות ותוספי מזון הם הטובים ביותר עבורך. הדרך היחידה לדעת את סוג הדם שלך היא לבצע בדיקת דם. הרופא שלך יכול להזמין בדיקת דם כדי לקבוע את סוג הדם שלך, או שאתה יכול לגלות את סוג הדם שלך על ידי תרומת דם. למידע נוסף על סוגי דם וכיצד לגלות את סוג הדם שלך, עיין בסרטון זה מיוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן