דף הבית » מומלץ בהקדם » איך אתה יודע אם יש לך סרטן עור?

איך אתה יודע אם יש לך סרטן עור?

איך אתה יודע אם יש לך סרטן עור?

מהו סרטן העור?

סרטן העור הוא סוג הסרטן הנפוץ ביותר בארצות הברית. זה נגרם על ידי צמיחה לא תקינה של תאי עור, בדרך כלל עקב חשיפה לקרינה אולטרה סגולה (UV) מהשמש או מיטות שיזוף. סרטן העור יכול להשפיע על כל חלק בגוף, אך הוא נמצא לרוב על הפנים, הצוואר, הידיים והזרועות.

סימנים ותסמינים של סרטן העור

הסימן השכיח ביותר לסרטן העור הוא שינוי בגודל, צורה, צבע או מרקם של שומה או גידול עור אחר. סימנים ותסמינים אחרים של סרטן העור כוללים:

  • גידול חדש או פצע שלא נרפא
  • שומה המשתנה בגודל, צורה או צבע
  • פצע שמדמם או נוטף
  • כתם קשקשי ואדום שעלול לקרום או לדמם
  • פצע שמגרד או כואב

סוגי סרטן העור

ישנם שלושה סוגים עיקריים של סרטן העור: קרצינומה של תאי בסיס, קרצינומה של תאי קשקש ומלנומה. קרצינומה של תאי בסיס היא הסוג הנפוץ ביותר של סרטן העור ונמצא בדרך כלל באזורים בגוף החשופים לשמש, כגון הפנים, הצוואר והידיים. קרצינומה של תאי קשקש היא הסוג השני בשכיחותו של סרטן העור והוא נמצא בדרך כלל באזורים בגוף החשופים לשמש, כגון הפנים, הצוואר והידיים. מלנומה היא הסוג הפחות נפוץ של סרטן העור, אך הוא המסוכן ביותר. הוא נמצא בדרך כלל באזורים בגוף החשופים לשמש, כגון הפנים, הצוואר והידיים.

אבחון סרטן העור

אם יש לך אחד מהסימנים או התסמינים של סרטן העור, חשוב לפנות מיד לרופא. הרופא שלך יבצע בדיקה גופנית והוא עשוי להזמין בדיקות, כגון ביופסיה, לאבחון סרטן העור. ביופסיה היא הליך שבו מסירים דגימה קטנה של עור ונבדקים במיקרוסקופ.

טיפול בסרטן העור

הטיפול בסרטן העור תלוי בסוג ושלב הסרטן. אפשרויות הטיפול כוללות ניתוח, הקרנות, כימותרפיה ואימונותרפיה. הרופא שלך ידון באפשרות הטיפול הטובה ביותר עבורך.

מניעת סרטן עור

הדרך הטובה ביותר למנוע סרטן עור היא להגן על העור מפני השמש. לבש ביגוד מגן, כגון כובע וחולצה עם שרוולים ארוכים, כשאתה בחוץ. השתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 30 לפחות והמר אותו מחדש כל שעתיים. הימנע ממיטות שיזוף וחפש צל במידת האפשר. אם אתה חושש שאולי יש לך סרטן עור, חשוב לפנות מיד לרופא. גילוי וטיפול מוקדם יכולים לסייע במניעת התפשטות סרטן העור ולשפר את הסיכויים שלך לתוצאה מוצלחת. למידע נוסף, בקר ביוטיוב או בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן