דף הבית » לא ידעתי » איך אתה יודע אם הפונקציות הן מקבילות?

איך אתה יודע אם הפונקציות הן מקבילות?

. איך אתה יודע אם הפונקציות הן מקבילות?

מהן פונקציות מקבילות?

פונקציות מקבילות הן שתי פונקציות או יותר שיש להן אותו שיפוע ואותו חיתוך y. במילים אחרות, לשתי הפונקציות יש אותו קצב שינוי ואותה נקודת התחלה. משמעות הדבר היא שאם היית מתווה את שתי הפונקציות, הן יהיו במרחק זהה בכל הנקודות בגרף. משוואת הישר נכתבת בדרך כלל כ-y = mx + b, כאשר m הוא השיפוע ו-b הוא ה- יירוט y. כדי ששתי פונקציות יהיו מקבילות, עליהן להיות בעל אותו שיפוע ואותו חיתוך y.

כיצד לזהות פונקציות מקבילות

כדי לזהות פונקציות מקבילות, תחילה עליך לקבוע את השיפוע ואת חיתוך ה-y של כל פונקציה. לשם כך, אתה יכול להשתמש בצורת חיתוך השיפוע של משוואת הישר. צורת חיתוך השיפוע של משוואת הישר כתובה כ-y = mx + b, כאשר m הוא השיפוע ו-b הוא y- לעכב. כדי לקבוע את השיפוע ואת חיתוך ה-y של פונקציה, תחילה עליך לפתור עבור m ו-b. לאחר שקבעתם את השיפוע ואת חיתוך ה-y של כל פונקציה, תוכלו להשוות ביניהם כדי לקבוע אם הם מקבילים. אם השיפוע וחישור ה-y של שתי הפונקציות זהים, אז הפונקציות מקבילות.

דוגמה לפונקציות מקבילות

בואו נסתכל על דוגמה לשתי פונקציות מקבילות. קחו בחשבון את שתי המשוואות הבאות: y = 2x + 3y = 2x + 3בדוגמה זו, השיפוע של שתי הפונקציות הוא 2 וחישור ה-y של שתי הפונקציות הוא 3. מכיוון שהשיפוע וחיזור ה-y של שתי הפונקציות זהים, הפונקציות מקבילות.

השוואה מהירה

פונקציות מקבילות פונקציות לא מקבילות
אותו שיפוע ויירוט y שיפוע ו/או חיתוך y שונה
מרחק זהה בכל הנקודות בגרף מרחק שונה זה מזה בנקודות מסוימות בגרף

סיכום

הבנת הרעיון של פונקציות מקבילות וכיצד לזהות אותן חיונית לכל תלמיד למתמטיקה. על ידי הבנת המושג של פונקציות מקבילות, אתה יכול בקלות רבה יותר לזהות ולשרטט אותן. אם תרצה ללמוד עוד על פונקציות מקבילות, תוכל לצפות בסרטון זה בנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן