דף הבית » המלצות הצוות » איך אתה יודע למה אתה אלרגי?

איך אתה יודע למה אתה אלרגי?

איך אתה יודע למה אתה אלרגי?

מהי אלרגיה?

אלרגיה היא תגובה של מערכת החיסון לחומר זר שאינו מזיק בדרך כלל לגוף שלך. ניתן למצוא אלרגנים במזון, אבקה, אבק וגורמים סביבתיים אחרים. כאשר הגוף שלך בא במגע עם אלרגן, הוא משחרר כימיקלים כגון היסטמין, אשר עלול לגרום לתסמינים כגון התעטשות, גירוד וכוורות. אלרגיות יכולות לנוע בין קלות לחמורות, ואף עלולות להיות מסכנות חיים.

איך אתה יודע למה אתה אלרגי?

הדרך היחידה לדעת בוודאות למה אתה אלרגי היא להיבדק. בדיקת אלרגיה יכולה להיעשות באמצעות בדיקת דקירה בעור, בדיקת דם או דיאטת אלימינציה.

בדיקת דקירת עור

בדיקת דקירה בעור היא הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת אלרגיה. במהלך בדיקה זו, הרופא יניח כמות קטנה של אלרגן על העור שלך ולאחר מכן ידקור את העור עם מחט. אם אתה אלרגי לאלרגן, תפתח גבשושית מוגבהת, אדומה ומגרדת במקום הדקירה.

בדיקת דם

בדיקת דם יכולה לשמש גם לבדיקת אלרגיות. במהלך בדיקה זו, תילקח דגימת דם שלך ותבדק לנוגדנים הנוצרים כאשר גופך בא במגע עם אלרגן.

דיאטת חיסול

דיאטת אלימינציה היא דרך לזהות אלרגיות למזון. במהלך דיאטה זו, תוציאו מזונות מסוימים מהתזונה שלכם ואז תכניסו אותם לאט לאט אחד בכל פעם. אם אתה חווה תסמינים כלשהם לאחר אכילת מזון מסוים, ייתכן שאתה אלרגי אליו.

ניהול האלרגיות שלך

ברגע שאתה יודע למה אתה אלרגי, חשוב לנקוט בצעדים כדי לנהל את האלרגיות שלך. זה עשוי לכלול הימנעות ממגע עם האלרגן, נטילת תרופות או שימוש במזרק אוטומטי לאפינפרין במקרה של תגובה חמורה. חשוב גם לדבר עם הרופא שלך על האלרגיות שלך וליצור תוכנית פעולה במקרה חירום. הלמידה שיש לך אלרגיה יכולה להיות מכריעה, אבל עם הידע והמשאבים הנכונים, אתה יכול לנהל את האלרגיות שלך ולחיות בריא חַיִים. למידע נוסף על אלרגיות, עיין בסרטון זה של הקולג' האמריקאי לאלרגיה, אסטמה ואימונולוגיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן