דף הבית » בחירות הגולשים » איך אתה יודע שהיבלת לא תחזור?

איך אתה יודע שהיבלת לא תחזור?

איך אתה יודע שהיבלת לא תחזור?

מה גורם ליבלות?

יבלות נגרמות על ידי וירוס הנקרא וירוס הפפילומה האנושי (HPV). נגיף זה מדבק מאוד ויכול להתפשט באמצעות מגע ישיר עם אדם או חפץ נגועים. זה יכול להתפשט גם באמצעות מגע עקיף, כגון שיתוף מגבות או פריטים אחרים שבאו במגע עם אדם נגוע. יבלות יכולות להופיע בכל מקום בגוף, אך הן נמצאות לרוב על הידיים, הרגליים והפנים. גודלם יכול לנוע בין קטן מאוד לגדול ויכול להיות שטוח או מוגבה. יבלות בדרך כלל אינן כואבות, אך הן יכולות להיות מגרדות או לא נוחות.

כיצד למנוע היבלות לחזור

הדרך הטובה ביותר למנוע היבלות לחזור היא לתרגל היגיינה טובה. זה כולל שטיפת ידיים באופן קבוע במים וסבון, הימנעות ממגע עם אנשים שיש להם יבלות, ואי שיתוף מגבות או פריטים אחרים שעלולים באו במגע עם אדם נגוע. אם יש לך יבלת, חשוב לשמור על האזור נקי ויבש. כדאי גם להימנע מלקטוף את היבלת או לנסות להסיר אותה בעצמך. אם יש לך יבלת שגורמת לאי נוחות, אתה יכול לדבר עם הרופא שלך על אפשרויות הטיפול.

אפשרויות טיפול ביבלות

ישנן מספר אפשרויות טיפול ביבלות, כולל תרופות ללא מרשם, קריותרפיה וטיפול בלייזר. ניתן להשתמש בתרופות ללא מרשם, כגון חומצה סליצילית, לטיפול ביבלות. טיפול קריותרפי כולל הקפאת היבלת בחנקן נוזלי, בעוד שבטיפול בלייזר נעשה שימוש בלייזר כדי להרוס את היבלת. הרופא שלך עשוי להמליץ גם על שילוב של טיפולים, כגון שימוש בתרופה ללא מרשם ולאחר מכן הקפאת היבלת. חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות הרופא בעת השימוש בכל אחד מהטיפולים הללו.

שאלות ותשובות

ש: כמה זמן לוקח עד שהיבלת חולפת?

ת: משך הזמן שלוקח ליבלת להיעלם תלוי בסוג הטיפול בו נעשה שימוש. תרופות ללא מרשם יכולות להימשך מספר שבועות עד שהן פועלות, בעוד טיפול בהקפאה וטיפול בלייזר יכולים להימשך מספר ימים בלבד.

ש: האם יבלות מדבקות?

ת: כן, יבלות הן מאוד מדבקות ויכולות להתפשט באמצעות מגע ישיר או עקיף עם אדם או חפץ נגועים. חשוב להקפיד על היגיינה טובה ולהימנע ממגע עם אנשים שיש להם יבלות.

סיכום

יבלות הן מצב עור שכיח הנגרם על ידי וירוס הפפילומה האנושי (HPV). הדרך הטובה ביותר למנוע היבלות לחזור היא לתרגל היגיינה טובה ולהימנע ממגע עם אנשים שיש להם יבלות. ישנן מספר אפשרויות טיפול ביבלות, כולל תרופות ללא מרשם, קריותרפיה וטיפול בלייזר. חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות הרופא בעת השימוש בכל אחד מהטיפולים הללו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן