דף הבית » TOP10 » איך אתה יודע שיש לך חום?

איך אתה יודע שיש לך חום?

איך אתה יודע שיש לך חום?

מה זה חום?

חום הוא טמפרטורת גוף גבוהה מהרגיל. טמפרטורת גוף תקינה היא בדרך כלל סביב 98.6 מעלות צלזיוס (37 מעלות צלזיוס). חום נחשב בדרך כלל לטמפרטורה של 100.4 מעלות צלזיוס (38 מעלות צלזיוס) ומעלה. חום יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של מחלות, כגון שפעת, הצטננות או זיהום.

מה גורם לחום?

חום נגרם עקב תגובה של מערכת החיסון של הגוף לזיהום או מחלה. כאשר הגוף נלחם בזיהום, הוא משחרר כימיקלים הנקראים ציטוקינים. כימיקלים אלו גורמים לטמפרטורה של הגוף לעלות, מה שעוזר לגוף להילחם בזיהום.

איך אתה יודע אם יש לך חום?

הדרך הנפוצה ביותר לדעת אם יש לך חום היא למדוד את החום שלך עם מדחום. ניתן להשתמש במדחום דיגיטלי או במדחום זכוכית מיושן. מדי חום דיגיטליים מדויקים יותר וקלים יותר לשימוש. אם אין לך מדחום, אתה יכול גם לבדוק אם יש סימנים אחרים של חום. אלה כוללים הרגשה חמה למגע, הזעה, צמרמורות ופנים סמוקות.

מהי טמפרטורת גוף תקינה?

טמפרטורת גוף תקינה היא בדרך כלל סביב 98.6 מעלות צלזיוס (37 מעלות צלזיוס). עם זאת, זה יכול להשתנות מעט מאדם לאדם. לחלק מהאנשים יש טמפרטורה רגילה מעט גבוהה יותר או נמוכה יותר.

מה עליך לעשות אם יש לך חום?

אם יש לך חום, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לנוח. נסו להישאר במקום קריר ונוח ולשתות הרבה נוזלים. אתה יכול גם לקחת תרופות ללא מרשם כמו איבופרופן או פרצטמול כדי לעזור להפחית את החום שלך. אם החום שלך גבוה מ-103 מעלות צלזיוס (39.4 מעלות צלזיוס) או אם הוא נמשך יותר משלושה ימים, עליך לפנות לרופא .

האם אתה יכול למנוע חום?

הדרך הטובה ביותר למנוע חום היא לנהוג בהיגיינה טובה ולהימנע ממגע עם אנשים חולים. כדאי גם להתחסן נגד מחלות כמו שפעת וחצבת.

סיכום

חום הוא סימפטום נפוץ של מחלות רבות. הם נגרמים על ידי התגובה של המערכת החיסונית של הגוף לזיהום או מחלה. הדרך הנפוצה ביותר לדעת אם יש לך חום היא למדוד את החום שלך עם מדחום. אם יש לך חום, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לנוח ולשתות הרבה נוזלים. אם החום שלך גבוה מ-103 מעלות צלזיוס (39.4 מעלות צלזיוס) או אם הוא נמשך יותר משלושה ימים, עליך לפנות לרופא. הדרך הטובה ביותר למנוע חום היא לנהוג בהיגיינה טובה ולהימנע ממגע עם אנשים חולים.

שאלות ותשובות

ש: כמה זמן נמשך חום בדרך כלל?

ת: חום בדרך כלל נמשך כמה ימים. רוב החום יחלפו מעצמם ללא טיפול. אם החום שלך נמשך יותר משלושה ימים, עליך לפנות לרופא.

ש: האם זה נורמלי שיש חום לאחר קבלת חיסון?

ת: כן, זה נורמלי שיש חום לאחר קבלת חיסון. זהו סימן לכך שהגוף שלך מגיב לחיסון ובונה חסינות. החום אמור לחלוף מעצמו תוך מספר ימים.

ש: האם זה בטוח לקחת איבופרופן או פרצטמול להורדת חום?

ת: כן, זה בטוח לקחת איבופרופן או פרצטמול להורדת חום. עם זאת, עליך תמיד לעקוב אחר ההוראות שעל האריזה ולדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תרופה כלשהי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן