דף הבית » מומלץ בהקדם » איך אתה יכול לדעת את מין העובר?

איך אתה יכול לדעת את מין העובר?

איך אתה יכול לדעת את מין העובר?

מהו מגדר עוברי?

מגדר עוברי הוא מינו של עובר, או תינוק שטרם נולד, לפני שהוא נולד. זה נקבע בדרך כלל על ידי אולטרסאונד או בדיקות רפואיות אחרות. הכרת מינו של העובר יכולה להיות חשובה מסיבות רפואיות, כגון אם התינוק נמצא בסיכון להפרעות גנטיות מסוימות. זה יכול להיות חשוב גם מסיבות אישיות, כמו למשל אם ההורים רוצים לתכנן פעוטון ספציפי למגדר.

אולטרסאונד

אולטרסאונד היא הדרך הנפוצה ביותר לקבוע את מין העובר. אולטרסאונד משתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה של העובר על צג. הטכנאי המבצע את האולטרסאונד יחפש מאפיינים גופניים מסוימים המעידים על מין התינוק. לדוגמה, איבר מינו או שפתיים יצביעו על עובר זכר או נקבה, בהתאמה.

בְּדִיקַת מֵי שָׁפִיר

בדיקת מי שפיר היא בדיקה רפואית שבאמצעותה ניתן לקבוע את מין העובר. במהלך ההליך נלקחת דגימה קטנה של מי שפיר מהרחם ונבדקת נוכחותם של הורמונים מסוימים המעידים על מין התינוק. בדיקה זו נעשית בדרך כלל בשליש השני של ההריון והיא מדויקת יותר מאולטרסאונד.

בדיקות אחרות

בדיקות אחרות, כגון דגימת דליות כוריוניות (CVS) ובדיקות טרום לידתיות לא פולשניות (NIPT), יכולות לשמש גם כדי לקבוע את מין העובר. CVS הוא הליך הכולל לקיחת דגימה של תאים מהשליה ובדיקת נוכחותם של הורמונים מסוימים המעידים על מין התינוק. NIPT היא בדיקת דם שיכולה לזהות נוכחות של הורמונים מסוימים בדם האם המעידים על מין התינוק.

סיכום

הכרת מינו של העובר יכולה להיות חשובה מסיבות רפואיות ואישיות. אולטרסאונד היא הדרך הנפוצה ביותר לקבוע את מין העובר, אך ניתן להשתמש גם בבדיקות אחרות כגון בדיקת מי שפיר, CVS ו-NIPT. אם אתה מעוניין ללמוד את המין של תינוקך שטרם נולד, שוחח עם הרופא שלך על האפשרות הטובה ביותר עבורך. למידע נוסף על נושא זה, בדוק את סרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן