דף הבית » TOP10 » איך יודעים אם ביצה עלתה?

איך יודעים אם ביצה עלתה?

איך יודעים אם ביצה עלתה?

מהי מבחן העלאת הביצים?

בדיקת תפיחת הביצים היא דרך פשוטה לקבוע את טריות הביצה. זה כרוך בהטבלה של ביצה בקערת מים קרים והתבוננות אם היא שוקעת או צפה. אם הביצה שוקעת היא נחשבת טרייה ואילו אם היא צפה היא נחשבת ישנה.

כיצד לבצע את בדיקת תפיחת הביצים

לביצוע בדיקת תפיחת הביצים, מלאו קערה במים קרים והורידו בזהירות את הביצה למים. אם הביצה שוקעת לתחתית ונשכבת שטוחה על צידה, היא נחשבת טרייה. אם הביצה צפה, היא נחשבת ישנה ואין לצרוך אותה.

מה גורם לביצה לעלות?

ככל שביצה מתבגרת, היא מתחילה לאבד לחות ופחמן דו חמצני. זה גורם לאוויר להיכנס לביצה וליצור כיס אוויר בפנים. ככל שכיס האוויר גדל, הביצה הופכת פחות צפופה ויש סיכוי גבוה יותר לצוף כאשר היא מונחת במים.

טיפים לביצוע בדיקת תפיחת הביצים

בעת ביצוע בדיקת תפיחת הביצים, חשוב להשתמש במים קרים. ככל שהמים קרים יותר, כך הבדיקה תהיה מדויקת יותר. בנוסף, עדיף להשתמש בקערה עמוקה מספיק כדי לטבול את הביצה במלואה.

בדיקת מספר ביצים בבת אחת

כאשר בודקים מספר ביצים בו זמנית, חשוב לוודא שהביצים לא נוגעות זו בזו. אם הביצים נוגעות, זה יכול לגרום להן לצוף גם אם הן טריות. חשוב גם להשתמש בקערה גדולה מספיק כדי להכיל את כל הביצים.

בדיקת ביצים עם סדקים

אם לביצה יש סדק, עדיף לזרוק אותה במקום לבדוק אותה. ביצים סדוקות נוטות יותר לצוף, גם אם הן טריות, בגלל כיס האוויר שנוצר בפנים. בנוסף, ביצים סדוקות נוטות יותר להכיל חיידקים, שעלולים לגרום להרעלת מזון.

בדיקת ביצים עם קונכיות

אם לביצה עדיין יש את הקליפה שלה, עדיף להסיר את הקליפה לפני ביצוע בדיקת תפיחת הביצים. הקליפה עלולה להפריע לדיוק הבדיקה, שכן היא עלולה לגרום לביצה לצוף גם אם היא טרייה. חשוב גם לוודא שהקליפה מוסרת לחלוטין לפני בדיקת הביצה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן