דף הבית » TOP10 » איך יודעים שההריון תקין?

איך יודעים שההריון תקין?

איך יודעים שההריון תקין?

מהו הריון רגיל?

הריון תקין הוא כזה שמתקדם ללא סיבוכים גדולים. חשוב להבין שאין הגדרה חד-משמעית להריון תקין. כל אישה וכל הריון הם ייחודיים, ומה שנחשב נורמלי עבור אישה אחת לא יכול להיות נורמלי עבור אחרת.

הריון תקין נמשך בדרך כלל בין 37 ל-42 שבועות. במהלך תקופה זו, האם לעתיד תחווה מגוון שינויים פיזיים ורגשיים. שינויים אלו הם כולם חלק מהתהליך הרגיל של הריון ולידה.

סימנים של הריון תקין

ישנם מספר סימנים שיכולים להצביע על כך שהריון מתקדם כרגיל. אלו כוללים:

  • ביקורים סדירים לפני הלידה אצל ספק שירותי בריאות
  • עלייה בכמות המומלצת במשקל
  • מרגישים את התינוק זז
  • קצב לב עוברי תקין
  • תוצאות אולטרסאונד תקינות

ביקורים קבועים לפני הלידה

ביקורים קבועים לפני הלידה אצל ספק שירותי בריאות הם חלק חשוב מהריון תקין. במהלך ביקורים אלו, הרופא יעקוב אחר בריאות האם ואחר הגדילה וההתפתחות של התינוק. ספק שירותי הבריאות גם יענה על כל שאלה שעשויה להיות לאם לגבי הריונה.

עלייה בכמות המשקל המומלצת

עלייה בכמות המומלצת במשקל במהלך ההריון היא סימן נוסף לכך שההריון מתקדם כרגיל. כמות המשקל שאישה צריכה לעלות במהלך ההריון תלויה במשקל שלה לפני ההריון. בדרך כלל, נשים במשקל תקין צריכות לעלות בין 25 ל-35 פאונד במהלך ההריון.

מרגיש את התינוק זז

תחושת התנועה של התינוק היא סימן נוסף לכך שההריון מתקדם כרגיל. רוב הנשים יתחילו להרגיש את התינוק נע סביב 18 עד 20 שבועות לתוך ההריון. תנועות התינוק יהפכו תכופות יותר וחזקות יותר ככל שההריון מתקדם.

בדיקות אבחון להריון תקין

ישנן מספר בדיקות אבחון שניתן להשתמש בהן כדי לקבוע אם ההריון מתקדם כרגיל. מבחנים אלו כוללים:

  • אולטרסאונד
  • מבחן ללא לחץ
  • פרופיל ביופיזי
  • בְּדִיקַת מֵי שָׁפִיר

אולטרסאונד

אולטרסאונד היא בדיקה בטוחה וללא כאבים המשתמשת בגלי קול כדי ליצור תמונות של התינוק ברחם. במהלך בדיקת אולטרסאונד, הרופא יכול לבדוק את גודל התינוק, מיקומו ותנועותיו. הרופא יכול גם לבדוק את השליה ואת מי השפיר.

מבחן ללא לחץ

מבחן ללא מאמץ הוא בדיקה המודדת את קצב הלב של התינוק בתגובה לתנועות התינוק. במהלך הבדיקה, הרופא ישתמש במוניטור עוברי כדי למדוד את קצב הלב של התינוק. אם קצב הלב של התינוק עולה כשהתינוק זז, סימן שהתינוק בריא.

פרופיל ביופיזי

פרופיל ביופיזי הוא בדיקה המשלבת בדיקת אולטרסאונד ובדיקה ללא מאמץ. במהלך הבדיקה, הרופא ימדוד את תנועות התינוק, הנשימה וקצב הלב של התינוק. הרופא גם ימדוד את כמות מי השפיר.

בְּדִיקַת מֵי שָׁפִיר

בדיקת מי שפיר היא בדיקה המשמשת לבדיקת מומים גנטיים אצל התינוק. במהלך הבדיקה נלקחת דגימת מי שפיר מהרחם ונבדקת לאיתור מומים גנטיים. בדיקת מי שפיר מתבצעת בדרך כלל בין 15 ל-20 שבועות של הריון.

שאלות ותשובות

מהו האורך התקין של הריון?

הריון תקין נמשך בדרך כלל בין 37 ל-42 שבועות.

מהם הסימנים להריון תקין?

הסימנים להריון תקין כוללים ביקורים סדירים לפני הלידה אצל ספק שירותי בריאות, עלייה בכמות המומלצת במשקל, תחושת התנועה של התינוק ותוצאות דופק ואולטרסאונד תקינות של העובר.

באילו בדיקות ניתן להשתמש כדי לקבוע אם ההריון מתקדם כרגיל?

הבדיקות שניתן להשתמש בהן כדי לקבוע אם ההריון מתקדם בדרך כלל כוללות אולטרסאונד, בדיקת חוץ-לחץ, פרופיל ביופיזי ודיקור מי שפיר.

סיכום

הריון הוא זמן של שמחה וציפייה גדולה, אבל זה יכול להיות גם זמן של דאגה וחוסר ודאות. חשוב להבין שאין הגדרה חד-משמעית להריון תקין. כל אישה וכל הריון הוא ייחודי. הריון תקין נמשך בדרך כלל בין 37 ל-42 שבועות. במהלך תקופה זו, האם לעתיד תחווה מגוון שינויים פיזיים ורגשיים. שינויים אלו הם כולם חלק מהתהליך הרגיל של הריון ולידה. ישנם מספר סימנים שיכולים להצביע על כך שההריון מתקדם כרגיל, כגון ביקורים סדירים לפני הלידה אצל ספק שירותי בריאות, עלייה בכמות המומלצת במשקל, תחושת התנועה של התינוק ותוצאות תקינות של קצב לב עוברי ותוצאות אולטרסאונד. ישנן גם כמה בדיקות אבחון שניתן להשתמש בהן כדי לקבוע אם ההריון מתקדם כרגיל, כגון אולטרסאונד, בדיקת אי-לחץ, פרופיל ביופיזי ודיקור מי שפיר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן