דף הבית » אנציקלופדיה » איך לדעת אם ביצה טרייה

איך לדעת אם ביצה טרייה

איך לדעת אם ביצה טרייה

מהי ביצה טרייה?

ביצה נחשבת טרייה אם היא הוטלה במהלך הימים האחרונים. לביצים טריות יש לבן סמיך ועכור וחלמון מוצק ועגול שעומד כשפותחים אותם. קליפת הביצה צריכה להיות נקייה מסדקים ופגמים, והביצה צריכה להיות בעלת ריח נקי וטבעי.

איך לדעת אם ביצה טרייה

ישנן מספר דרכים לדעת אם ביצה טרייה. להלן כמה מהשיטות הנפוצות ביותר:

1. מבחן ציפה

בדיקת הציפה היא דרך פשוטה לדעת אם ביצה טרייה. ממלאים קערה במים קרים ומניחים את הביצה במים. אם הביצה שוקעת לתחתית ונשכבת שטוחה על צידה, היא טרייה. אם הביצה עומדת על הקצה שלה בתחתית, היא לא טרייה אבל עדיין אכילה. אם הביצה צפה למעלה, היא כבר לא טרייה ויש לזרוק אותה.

2. נרות

נרות היא שיטה בה משתמשים חקלאי ביצים לבדיקת טריות הביצים. זה כולל החזקת אור בהיר מאחורי הביצה והסתכלות דרך הקליפה כדי לראות את התוכן. לביצה טרייה יהיה לבן סמיך ועכור וחלמון יציב ועגול. לביצה מבוגרת יותר יהיה לבן דק יותר וחלמון שטוח יותר.

3. בדיקת ריח

בדיקת הריח היא דרך פשוטה לדעת אם ביצה טרייה. ביצה טרייה צריכה להיות בעלת ריח נקי וטבעי. אם לביצה יש ריח חמצמץ או מעופש, היא כבר לא טרייה ויש לזרוק אותה.

טיפים לאחסון ביצים

  • אחסן ביצים במקרר בקרטון המקורי שלהן.
  • יש לאחסן ביצים הרחק ממזונות בעלי ריח חזק.
  • יש להשתמש בביצים תוך 3-5 שבועות מהרכישה.
  • אסור להשאיר ביצים מחוץ למקרר יותר משעתיים.

סיכום

לדעת איך לדעת אם ביצה טרייה היא מיומנות חשובה לכל טבח. בעזרת הטיפים והטריקים הפשוטים האלה, תוכלו לדעת בקלות אם ביצה טרייה ובטוחה לאכילה. למידע נוסף על בטיחות ביצים, עיין בסרטון זה מ- USDA.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן