דף הבית » בחירות הגולשים » איך לדעת אם זה יהלום?

איך לדעת אם זה יהלום?

איך לדעת אם זה יהלום?

מה זה יהלום?

יהלום הוא אבן חן יקרה העשויה מפחמן טהור, והיא החומר הטבעי הקשה ביותר הידוע לאדם. זוהי גם אבן החן הפופולרית ביותר עבור טבעות אירוסין ותכשיטים אחרים. יהלומים מגיעים במגוון של צורות, גדלים וצבעים, וניתן לחתוך ולליטוש כדי לשפר את יופיים.

סוגי יהלומים

ניתן לסווג יהלומים לשתי קטגוריות עיקריות: יהלומים טבעיים ויהלומים סינתטיים. יהלומים טבעיים נכרים מכדור הארץ והם סוג היהלומים היקר ביותר. יהלומים סינתטיים נוצרים במעבדה והם הרבה פחות יקרים מיהלומים טבעיים.

כיצד לזהות יהלום

הדרך הנפוצה ביותר לזהות יהלום היא לפי המאפיינים הפיזיים שלו. יהלומים הם בדרך כלל שקופים ובעלי מקדם שבירה של 2.42. משמעות הדבר היא שכאשר אור עובר דרך יהלום, הוא יתכופף וישבר וייצור קשת של צבעים. ליהלומים יש גם ברק גבוה, מה שאומר שהם נוצצים ובוהקים בבהירות.

כיצד לזהות יהלום מזויף

זה יכול להיות קשה להבחין בין יהלום אמיתי לבין יהלום מזויף. עם זאת, יש כמה דברים שצריך לחפש כשמנסים לזהות יהלום מזויף. ליהלומים מזויפים בדרך כלל יש מקדם שבירה נמוך יותר מיהלומים אמיתיים, וייתכן שהם לא נוצצים באותה עוצמה. יהלומים מזויפים נוטים גם להיות עכורים או מעורפלים, ועשויים להיות להם גוון צהוב או חום.

שאלות ותשובות

ש: מה ההבדל בין יהלום טבעי ליהלום סינטטי?

ת: יהלומים טבעיים נכרים מכדור הארץ והם סוג היהלומים היקר ביותר. יהלומים סינתטיים נוצרים במעבדה והם הרבה פחות יקרים מיהלומים טבעיים.

ש: איך אוכל לדעת אם יהלום אמיתי או מזויף?

ת: הדרך הנפוצה ביותר לזהות יהלום היא לפי המאפיינים הפיזיים שלו. יהלומים הם בדרך כלל שקופים ובעלי מקדם שבירה של 2.42. ליהלומים מזויפים בדרך כלל יש מקדם שבירה נמוך יותר מיהלומים אמיתיים, וייתכן שהם לא נוצצים באותה עוצמה. יהלומים מזויפים נוטים גם להיות עכורים או מעורפלים, ועשויים להיות להם גוון צהוב או חום.

סיכום

יהלומים הם אבן חן יפה ויקרה, וחשוב להיות מסוגל לזהות יהלום אמיתי מזויף. על ידי חיפוש אחר המאפיינים הפיזיים של יהלום, כמו מקדם השבירה והברק שלו, אתה יכול לדעת אם זה יהלום אמיתי או מזויף. למידע נוסף על יהלומים, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן