דף הבית » מומלץ בהקדם » איך לדעת אם יש לך חורים בשן

איך לדעת אם יש לך חורים בשן

איך לדעת אם יש לך חורים בשן

מהו חלל?

חלל הוא חור בשן שלך שנגרם על ידי ריקבון. חורים נגרמים על ידי חיידקים היוצרים רובד על השיניים. הפלאק הוא סרט דביק שמצטבר על השיניים ומכיל חיידקים. כאשר אתם אוכלים מזון ממותק או עמילני, החיידקים בפלאק משתמשים בסוכר כדי לייצר חומצות שתוקפות את האמייל שעל השיניים שלכם. עם הזמן, החומצות יכולות לפרק את האמייל וליצור חלל.

סימנים ותסמינים של חלל

הסימן הנפוץ ביותר לחשמל הוא כאב שיניים. אתה עלול גם לחוות רגישות למאכלים ומשקאות חמים או קרים, או כאב כאשר אתה נוגס במשהו. סימנים אחרים של חורים כוללים שינוי צבע של השן, חור נראה בשן וריח רע מהפה.

אבחון חלל

אם אתה חושד שיש לך חורים, חשוב לבקר את רופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. רופא השיניים שלך יבדוק את השיניים שלך ועשוי לבצע צילומי רנטגן כדי לבדוק אם יש חורים. אם נמצא חלל, רופא השיניים ימליץ על טיפול.

טיפול בחלל

הטיפול בחלל תלוי במידת חומרתו. אם החלל קטן, ייתכן שרופא השיניים שלך יוכל למלא אותו בחומר מיוחד. אם החלל גדול יותר, ייתכן שרופא השיניים שלך יצטרך לבצע טיפול שורש או אפילו לעקור את השן.

מניעת עששת

הדרך הטובה ביותר למנוע עששת היא לתרגל היגיינת פה טובה. זה כולל צחצוח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד, שימוש בחוט דנטלי מדי יום וביקור קבוע אצל רופא השיניים לבדיקות וניקויים. כמו כן, חשוב להגביל מזון ממותק ועמילני, מכיוון שאלו יכולים לתרום להיווצרות עששת.

השוואה מהירה

סימנים וסימפטומים אִבחוּן יַחַס מְנִיעָה
כאב שיניים, רגישות למזון חם או קר, כאב בעת נשיכה, שינוי צבע, חור גלוי, ריח רע מהפה בדיקה וצילומי רנטגן מילוי, טיפול שורש, מיצוי היגיינת פה טובה, הגבל מזון ממותק ועמילני

עששת יכולה להיות חוויה כואבת ולא נוחה, אבל החדשות הטובות הן שניתן למנוע ולטפל בהם. על ידי תרגול היגיינת פה טובה והגבלת מזון ממותק ועמילני, אתה יכול לעזור להגן על השיניים שלך מפני חורים. אם אתה חושד שיש לך חורים, חשוב לבקר את רופא השיניים שלך בהקדם האפשרי לאבחון וטיפול. עם טיפול נאות, אתה יכול לשמור על בריאות השיניים שלך ללא חורים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן