דף הבית » TOP10 » איך לדעת אם ננשכת על ידי קרציה?

איך לדעת אם ננשכת על ידי קרציה?

איך לדעת אם ננשכת על ידי קרציה?

מה זה טיק?

קרציה היא טפיל קטן שניזון מדם של בעלי חיים ובני אדם. קרציות נמצאות בחלקים רבים של העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אירופה ואסיה. הם נמצאים לרוב באזורים מיוערים או עשבים, אך ניתן למצוא אותם גם בסביבות עירוניות. הקרציות קטנות, בערך בגודל של שומשום, וקשה להבחין בהן. הם בדרך כלל בצבע חום או שחור, ויש להם קליפה חיצונית קשה. קרציות יכולות להיצמד לכל חלק בגוף, אך נמצאות לרוב בקרקפת, מאחורי האוזניים ובבית השחי.

סימנים של עקיצת קרציה

אם אתה חושב שאולי ננשכת על ידי קרציה, חשוב לחפש סימני נשיכה. הסימן הנפוץ ביותר לעקיצת קרציה הוא בליטה אדומה ומורמת על העור. בליטה זו עשויה להיות מגרדת או כואבת, ועשויה להיות מוקפת בפריחה אדומה. סימנים אחרים של עקיצת קרציה כוללים:

  • בלוטות לימפה נפוחות
  • חום
  • כְּאֵב רֹאשׁ
  • עייפות
  • כאבי שרירים
  • בחילה

אם יש לך אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות מיד לרופא.

כיצד להסיר קרציה

אם אתה מוצא קרציה על גופך, חשוב להסיר אותה בהקדם האפשרי. כדי להסיר קרציה, השתמש בפינצטה כדי לתפוס את הקרציה קרוב ככל האפשר לעור. משוך את הקרצייה ישר החוצה בלחץ יציב ואחיד. אין לסובב או לטלטל את הקרצייה, שכן הדבר עלול לגרום לראש להתנתק ולהישאר בעור. לאחר הסרת הקרצייה, נקו את האזור במים וסבון. השלך את הקרצייה על ידי שטיפתה באסלה.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חושב שננשכת על ידי קרציה, חשוב לפנות מיד לרופא. הרופא שלך יכול לאבחן עקיצת קרציות ולספק טיפול במידת הצורך. הרופא שלך עשוי גם להמליץ לך להיבדק עבור מחלות הנישאות קרציות, כגון מחלת ליים. מחלת ליים היא זיהום חמור שעלול לגרום לבעיות בריאותיות ארוכות טווח אם לא מטפלים בו.

מניעת עקיצות קרציות

הדרך הטובה ביותר למנוע עקיצות קרציות היא להימנע מאזורים שבהם נמצאות קרציות. כשאתה בחוץ, לבש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים ארוכים כדי לכסות את העור שלך. לבשו בגדים בהירים כדי שיהיה קל יותר לזהות קרציות. אם אתם נמצאים באזור שבו קרציות נפוצות, השתמשו בחומר דוחה חרקים המכיל DEET או פרמטרין. בדוק את גופך לאיתור קרציות לאחר בילוי בחוץ, והסר את כל הקרציות שתמצא מיד. אם אתה חושב שננשכת על ידי קרציה, חשוב להיות מודעים לסימנים והתסמינים של עקיצת קרציה. על ידי זיהוי הסימנים של עקיצת קרציות ונקיטת צעדים למניעת עקיצות קרציות, אתה יכול לעזור להגן על עצמך ועל משפחתך מפני מחלות קרציות. למידע נוסף על עקיצות קרציות ומניעה, צפה בסרטון זה מהמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן