דף הבית » מומלץ בהקדם » איך לדעת באיזו עין יש קטרקט?

איך לדעת באיזו עין יש קטרקט?

איך לדעת באיזו עין יש קטרקט?

מהו קטרקט?

קטרקט הוא עכירות של העדשה בעין המשפיעה על הראייה. רוב הקטרקט קשור להזדקנות. קטרקט נפוץ מאוד בקרב אנשים מבוגרים. במקרים מסוימים, קטרקט יכול להתפתח בשנות העשרים או השלושים של אדם, אבל זה נדיר. קטרקט יכול לגרום לראייה מטושטשת, רגישות מוגברת לאור, ראייה כפולה וקושי בראייה בלילה. קטרקט יכול גם לגרום לצבעים להיראות דהויים.

איך לדעת באיזו עין יש קטרקט

אם אתה חושד שיש לך קטרקט, חשוב לגשת לרופא עיניים כדי לקבל אבחנה נכונה. רופא עיניים יכול להשתמש במגוון בדיקות כדי לקבוע אם יש לך קטרקט ואיזו עין מושפעת. הבדיקה הנפוצה ביותר המשמשת לאבחון קטרקט היא בדיקת מנורת סדק. במהלך בדיקה זו, רופא העיניים ישתמש במיקרוסקופ מיוחד לבדיקת העין. הרופא יחפש סימנים לקטרקט, כגון עדשה עכורה או אטומה. הרופא עשוי גם להשתמש בטכניקה הנקראת רטינוסקופיה כדי לקבוע איזו עין מושפעת. במהלך בדיקה זו, הרופא יאיר אור לתוך העין וימדוד כיצד האור משתקף מהרשתית. זה יעזור לרופא לקבוע איזו עין מושפעת.

מה ההבדל בין קטרקט למחלות עיניים אחרות?

חשוב להבין את ההבדל בין קטרקט למחלות עיניים אחרות. קטרקט הוא עכירות של העדשה בעין המשפיעה על הראייה. מצבי עיניים אחרים, כגון גלאוקומה, ניוון מקולרי ורטינופתיה סוכרתית, עלולים גם הם לגרום לבעיות ראייה.גלאוקומה היא מצב עיניים הגורם לנזק לעצב הראייה. זה יכול להוביל לאובדן ראייה. ניוון מקולרי הוא מצב הקשור לגיל הגורם לנזק למקולה, החלק בעין שאחראי לראייה חדה ומרכזית. רטינופתיה סוכרתית היא סיבוך של סוכרת הגורם לנזק לכלי הדם ברשתית.

מהו הטיפול בקטרקט?

הטיפול בקטרקט הוא ניתוח. במהלך הניתוח מסירים את העדשה העכורה ומחליפים אותה בעדשה מלאכותית. הליך זה נעשה בדרך כלל על בסיס אמבולטורי ונמשך כשעה. לאחר הניתוח, המטופל יצטרך ללבוש מדבקה לעין למשך מספר ימים ולהשתמש בטיפות עיניים כדי לעזור לעין להחלים. רוב האנשים יכולים לחזור לפעילותם הרגילה תוך מספר ימים.

השוואה מהירה

מַצָב גורם תסמינים יַחַס
קָטָרַקט עכירות של העדשה ראייה מטושטשת, רגישות מוגברת לאור, ראייה כפולה, קשיי ראייה בלילה, צבעים דהויים כִּירוּרגִיָה
בַּרקִית פגיעה בעצב הראייה ראייה מטושטשת, כתמים עיוורים, ראיית מנהרה, כאבי עיניים טיפות עיניים, ניתוח לייזר, תרופות
ניוון מקולרי נזק למקולה ראייה מטושטשת, כתמים עיוורים, קושי בקריאה, קושי בזיהוי פנים ויטמינים, תרופות, ניתוחי לייזר
רטינופתיה סוכרתית פגיעה בכלי הדם ברשתית ראייה מטושטשת, כתמים עיוורים, מצופים, קשיי ראייה בלילה ניתוחי לייזר, תרופות, זריקות

לסיכום, חשוב לפנות לרופא עיניים אם אתם חושדים שיש לכם קטרקט. רופא עיניים יכול להשתמש במגוון בדיקות כדי לקבוע אם יש לך קטרקט ואיזו עין מושפעת. הטיפול בקטרקט הוא ניתוח. לאחר הניתוח, המטופל יצטרך ללבוש מדבקה לעין למשך מספר ימים ולהשתמש בטיפות עיניים כדי לעזור לעין להחלים. חשוב להבין את ההבדל בין קטרקט למחלות עיניים אחרות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן