דף הבית » מומלץ בהקדם » כיצד לדעת אם אתה בהריון מבדיקת דם

כיצד לדעת אם אתה בהריון מבדיקת דם

כיצד לדעת אם אתה בהריון מבדיקת דם

מהי בדיקת דם?

בדיקת דם היא בדיקת מעבדה המשמשת לגילוי נוכחות של הורמונים או חלבונים מסוימים בדם. הוא משמש לעתים קרובות לאבחון מצבים רפואיים, כגון הריון. בדיקות דם יכולות לשמש גם כדי לעקוב אחר התקדמות מצב רפואי או כדי לזהות נוכחות של מחלה.

סוגי בדיקות דם

ישנם מספר סוגים של בדיקות דם שניתן להשתמש בהם לאיתור הריון. סוג הבדיקה הנפוץ ביותר הוא בדיקת גונדוטרופין כוריוני אנושי כמותי (hCG). בדיקה זו מודדת את כמות ה-hCG בדם. hCG הוא הורמון המיוצר על ידי השליה במהלך ההריון. סוגים אחרים של בדיקות דם שניתן להשתמש בהם כדי לזהות הריון כוללים בדיקת hCG איכותית, בדיקת פרוגסטרון ובדיקת הורמון luteinizing (LH). בדיקת hCG האיכותנית מודדת נוכחות של hCG בדם, בעוד שבדיקת הפרוגסטרון מודדת את כמות הפרוגסטרון בדם. בדיקת LH מודדת את כמות ה-LH בדם.

דיוק בדיקות דם

בדיקות דם בדרך כלל מדויקות מאוד בזיהוי הריון. בדיקת hCG הכמותית היא הבדיקה המדויקת ביותר, עם רגישות של 99%. המשמעות היא שהבדיקה יכולה לזהות הריון ב-99% מהמקרים. גם שאר הבדיקות מדויקות, עם רגישות של 97% לבדיקת hCG האיכותנית, 95% לבדיקת פרוגסטרון ו-95% לבדיקת LH.

מתי לעשות בדיקת דם

מומלץ לבצע בדיקת דם לפחות שבועיים לאחר הפסקת מחזור. הסיבה לכך היא שלוקח זמן לרמות ה-hCG להצטבר בדם. אם הבדיקה נלקחת מוקדם מדי, התוצאות עלולות להיות לא מדויקות.

דעה אישית

בדיקות דם הן דרך אמינה לאיתור הריון. הם מדויקים וניתן לקחת אותם בכל עת לאחר הפסקת מחזור. עם זאת, חשוב לזכור כי יש לאשר את תוצאות בדיקת הדם עם רופא. רופא יכול לספק מידע נוסף על התוצאות ויכול לעזור להבטיח שהתוצאות מדויקות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן