דף הבית » המלצות הצוות » איך תדעו אם אתם חייבים ביטוח לאומי?

איך תדעו אם אתם חייבים ביטוח לאומי?

איך תדעו אם אתם חייבים ביטוח לאומי?

מהו ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא מערכת של מיסים ותרומות שעוזרת לממן את מערכת ההטבות של המדינה בבריטניה. הוא משולם על ידי מעסיקים, שכירים ועצמאים. הוא נגבה על ידי HM Revenue and Customs (HMRC). דמי הביטוח הלאומי משמשים למימון הטבות מדינה כגון פנסיה ממלכתית, קצבת מחפשי עבודה וקצבת תעסוקה ותמיכה.

מי צריך לשלם ביטוח לאומי?

מי שעובד ומשתכר מעל סכום מסוים חייב לשלם ביטוח לאומי. סכום זה מכונה 'הסף העיקרי'. הסף העיקרי לשנת המס 2020/21 הוא 183 ליש"ט לשבוע, או 792 ליש"ט לחודש. עצמאים חייבים גם לשלם ביטוח לאומי אם הם מרוויחים מעל סכום מסוים. סכום זה מכונה 'הסף המשני'. הסף המשני לשנת המס 2020/21 הוא 6,475 ליש"ט לשנה.

איך תדעו אם אתם חייבים ביטוח לאומי?

אם אתה מועסק, אתה יכול לבדוק אם אתה חייב ביטוח לאומי על ידי עיון בתלוש השכר שלך. המעסיק שלך צריך לנכות ביטוח לאומי מהשכר שלך אם אתה מרוויח מעל הסף העיקרי. אם אתה עצמאי, אתה יכול לבדוק אם אתה חייב ביטוח לאומי על ידי עיון בדוח המס שלך להערכה עצמית. עליך להצהיר על כל ביטוח לאומי שאתה חייב בדוח המס שלך.

מה קורה אם לא משלמים ביטוח לאומי?

אם לא תשלם ביטוח לאומי, אתה עלול לחייב קנס. גובה הקנס תלוי בכמה ביטוח לאומי אתה חייב וכמה זמן אתה חייב בו. אתה עשוי גם להיות חייב בקנס אם לא תצהיר על ביטוח לאומי כלשהו שאתה חייב בדוח המס שלך לשומה עצמית.

כיצד לשלם את דמי הביטוח הלאומי שלך

אם אתה שכיר, המעסיק שלך צריך לנכות את הביטוח הלאומי מהשכר שלך. אם אתה עצמאי, אתה יכול לשלם את דמי הביטוח הלאומי שלך באינטרנט. ניתן לשלם גם בטלפון או בדואר.

השוואה מהירה

מי צריך לשלם ביטוח לאומי? איך תדעו אם אתם חייבים ביטוח לאומי? מה קורה אם לא משלמים ביטוח לאומי? כיצד לשלם את דמי הביטוח הלאומי?
משתכרים מועסקים מעל הסף העיקרי
עצמאי המשתכר מעל הסף המשני
תלוש שכר צ'ק (עובד)
בדוק שומה עצמית החזר מס (עצמאי)
קנס ו/או קנס מעסיק מנכה מהשכר (עובד)
שלם באינטרנט, בטלפון או בדואר (עצמאי)

דעה אישית

ביטוח לאומי הוא חלק חשוב ממערכת ההטבות של המדינה בבריטניה. חשוב לוודא שאתה משלם את הסכום הנכון של ביטוח לאומי, שכן אי ביצוע זה עלול לגרור קנס או קנס. חשוב גם לוודא שאתה תובע את כל ההטבות שאתה זכאי להן. אם אינך בטוח אם אתה חייב ביטוח לאומי או לא, עדיף לבדוק את תלוש השכר שלך (אם אתה עובד) או את החזר המס שלך לשומה עצמית (אם אתה עצמאי). אתה יכול גם לבדוק את אתר האינטרנט של HMRC למידע נוסף על תרומות והטבות של ביטוח לאומי. אם אתה מחפש מידע נוסף על ביטוח לאומי, אתה יכול לבדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן