דף הבית » TOP10 » כיצד לדעת אם המחיצה שלך חסומה באף

כיצד לדעת אם המחיצה שלך חסומה באף

כיצד לדעת אם המחיצה שלך חסומה באף

מהו המחיצה?

המחיצה היא דופן דק של סחוס המחלק את שני צידי האף. הוא ממוקם בין הנחיריים ועוזר לתמוך באף ולשמור אותו בצורה הנכונה. זה גם עוזר לווסת את זרימת האוויר דרך האף. כאשר המחיצה חסומה, היא עלולה לגרום למגוון תסמינים, כולל קשיי נשימה, אף סתום ונחירות.

סימנים ותסמינים של מחיצה חסומה

אם המחיצה שלך חסומה, אתה עלול להיתקל במגוון תסמינים. אלה יכולים לכלול קשיי נשימה דרך נחיריים אחד או שניהם, אף סתום, נחירות ותחושת לחץ באף. אתה עלול גם לחוות צליל שריקה כשאתה נושם, או תחושה של גודש באף.

אבחון מחיצה חסומה

אם אתה חווה אחד מהתסמינים של מחיצה חסומה, חשוב לפנות לרופא לאבחון נכון. סביר להניח שהרופא שלך יבצע בדיקה גופנית של האף שלך ועשוי גם להזמין סריקת CT או MRI כדי לראות טוב יותר את החלק הפנימי של האף.

אפשרויות טיפול למחיצה חסומה

אם המחיצה שלך חסומה, הרופא שלך עשוי להמליץ על מגוון טיפולים. אלה יכולים לכלול תרופות להפחתת דלקת ונפיחות, תרסיסים לאף כדי לעזור בפתיחת מעברי האף וניתוח לתיקון המחיצה. ניתוח הוא בדרך כלל המוצא האחרון, ומומלץ רק אם טיפולים אחרים לא הצליחו.

תרופות ביתיות למחיצה חסומה

בנוסף לטיפולים רפואיים, יש גם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של מחיצה חסומה. אלה כוללים שימוש במכשיר אדים כדי לשמור על לחות האוויר בבית, שתייה מרובה של נוזלים כדי לדלל ריר, ושימוש בתרסיס מלוחים לאף כדי לעזור לנקות את מעברי האף.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה אחד מהתסמינים של מחיצה חסומה, חשוב לפנות לרופא לאבחון נכון. הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר עבור המצב הספציפי שלך. הם יכולים גם לספק עצות כיצד למנוע את חסימת המחיצה בעתיד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן