דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן אחרי החזרת עוברים אפשר לעשות בדיקת הריון ביתית?

כמה זמן אחרי החזרת עוברים אפשר לעשות בדיקת הריון ביתית?

2023-06-22 04:39:00+02:00

מהי החזרת עוברים?

החזרת עוברים היא תהליך המשמש בטכנולוגיית רבייה מסייעת (ART) להשגת ביציות מהשחלות של האישה. לאחר מכן הביציות מופרות במעבדה והעוברים המתקבלים מועברים לרחם. החזרת עוברים ידועה גם בשם החזרת ביצית, איסוף ביציות או החזרת ביציות. החזרת העוברים נעשית לרוב בהרדמה כללית ומתבצעת על ידי מומחה לפוריות. במהלך ההליך מחדירים מחט דרך הנרתיק ולתוך השחלה לאיסוף הביציות. הביצים מונחות לאחר מכן במצע תרבית ועוקבות אחר התפתחותן.

כמה זמן אחרי החזרת עוברים אפשר לעשות בדיקת הריון ביתית?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג הליך החזרת העוברים בו נעשה שימוש. אם ההליך נעשה באמצעות הפריה חוץ גופית (IVF), אזי ניתן לבצע את בדיקת ההריון הביתית כשבועיים לאחר העברת העובר. אם ההליך נעשה באמצעות הזרקת זרע תוך ציטופלזמית (ICSI), אזי ניתן לבצע את בדיקת ההריון הביתית כשלושה שבועות לאחר העברת העובר. חשוב לציין כי ייתכן שבדיקת ההריון הביתית לא תהיה מדויקת עד מספר ימים לאחר העברת העובר. . הסיבה לכך היא שהעובר צריך זמן להשתלה ברחם לפני שניתן לזהות את הורמון ההריון, hCG, בשתן.

למה לצפות במהלך תהליך החזרת העוברים

לפני הליך החזרת העוברים, האישה תצטרך לקחת תרופות פוריות כדי לעורר את השחלות לייצר ביציות מרובות. תרופות הפוריות נלקחות בדרך כלל למשך כ-10 ימים. במהלך תקופה זו, האישה תצטרך לעבור בדיקות אולטרסאונד ובדיקות דם קבועות כדי לעקוב אחר התפתחות הביציות. כאשר הביציות יהיו מוכנות לשליפה, האישה תעבור הרדמה כללית וההליך יבוצע. לאחר ההליך, האישה עלולה לחוות התכווצויות וכתמים. היא עשויה גם לחוות קצת נפיחות ואי נוחות.

למה לצפות לאחר תהליך החזרת העוברים

לאחר הליך החזרת העוברים, האישה תצטרך לנוח מספר ימים. ייתכן שהיא גם תצטרך לקחת תרופות כדי לעזור עם כל כאב או אי נוחות. לאחר העברת העוברים לרחם, האישה תצטרך להמתין מספר ימים לפני ביצוע בדיקת הריון ביתית. חשוב לציין כי ייתכן שבדיקת ההריון הביתית לא תהיה מדויקת עד מספר ימים לאחר העברת העובר.

סיכום

החזרת עוברים היא תהליך המשמש בטכנולוגיית רבייה מסייעת (ART) להשגת ביציות מהשחלות של האישה. לאחר מכן הביציות מופרות במעבדה והעוברים המתקבלים מועברים לרחם. התשובה לשאלה כמה זמן לאחר החזרת העובר ניתן לבצע בדיקת הריון ביתית תלויה בסוג הליך החזרת העוברים בו נעשה שימוש. אם ההליך נעשה באמצעות הפריה חוץ גופית, אזי ניתן לבצע את בדיקת ההריון הביתית כשבועיים לאחר העברת העובר. אם ההליך נעשה באמצעות ICSI, אזי ניתן לבצע את בדיקת ההריון הביתית כשלושה שבועות לאחר העברת העובר. לאחר הליך החזרת העוברים, האישה תצטרך לנוח מספר ימים וייתכן שתצטרך ליטול תרופות שיעזרו בכל כאב או אי נוחות. חשוב לציין כי ייתכן שבדיקת ההריון הביתית לא תהיה מדויקת עד מספר ימים לאחר העברת העובר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן