דף הבית » בינג’ » כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש?

כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש?

2023-05-09 20:35:00+02:00

מה לעשות אחרי מכה בראש

אם אתה או מישהו שאתה מכיר ספג לאחרונה מכה בראש, חשוב לנקוט בצעדים המתאימים על מנת להבטיח שהפציעה אינה חמורה. הצעד הראשון הוא להעריך את המצב ולקבוע את חומרת הפציעה. אם האדם מחוסר הכרה או שיש לו סימנים אחרים לפגיעת ראש חמורה, פנה מיד לטיפול רפואי. אם האדם בהכרה וערני, עדיין יש לנקוט צעדים כדי להבטיח שהפציעה אינה חמורה. ראשית, יש לעקוב אחר האדם עבור כל סימן לזעזוע מוח, כגון בלבול, סחרחורת, בחילה או כאב ראש. אם יש אחד מהתסמינים הללו, פנה לטיפול רפואי. חשוב גם לנוח לאחר מכה בראש. על האדם להימנע מכל פעילות מאומצת ולא לחזור לפעילות שעלולה לגרום לפציעה נוספת.

כמה זמן אסור לישון אחרי מכה בראש?

חשוב לא לישון לפחות 24 שעות לאחר מכה בראש. זאת על מנת להבטיח שניתן לעקוב אחר תסמינים אפשריים של זעזוע מוח ולטפל במידת הצורך. אם האדם אינו חווה תסמינים כלשהם של זעזוע מוח, בטוח לישון לאחר 24 שעות.

דברים שיש להימנע מהם לאחר מכה בראש

חשוב להימנע מכל פעילות שעלולה לגרום לפציעה נוספת לאחר מכה בראש. זה כולל כל פעילות הכרוכה במאמץ גופני, כגון ריצה, קפיצה או ספורט. כמו כן, חשוב להימנע מכל פעילות הכרוכה במאמץ נפשי רב, כמו לימודים או עבודה על מחשב. יש להימנע גם מאלכוהול וסמים לאחר מכה בראש. חומרים אלו עלולים לפגוע בכושר השיפוט ועלולים להקשות על הערכת חומרת הפציעה.

מתי לפנות לטיפול רפואי לאחר מכה בראש

אם אחד מהתסמינים הבאים מופיע לאחר מכה בראש, פנה מיד לטיפול רפואי:

סימנים של זעזוע מוח

– בלבול- סחרחורת- בחילות- כאבי ראש- איבוד הכרה

סימנים לפגיעת ראש חמורה

– כאב ראש חמור- הקאות- דיבור מטושטש- התקפים- חולשה או חוסר תחושה בזרועות או ברגליים- איבוד קואורדינציה- התנהגות חריגה

מתי להתקשר 911

אם יש אחד מהסימנים הבאים לאחר מכה בראש, התקשר מיד למוקד 911:- חוסר הכרה- קשיי נשימה- דימום חמור- כאב ראש חמור- הקאות- דיבור מטושטש- התקפים- חולשה או חוסר תחושה בידיים או ברגליים- אובדן קואורדינציה – התנהגות חריגה

סיכום

חשוב לנקוט בצעדים הנכונים לאחר מכה בראש כדי לוודא שהפציעה אינה חמורה. האדם צריך להיות במעקב אחר כל סימן של זעזוע מוח ועליו להימנע מכל פעילות שעלולה לגרום לפציעה נוספת. חשוב גם לא לישון לפחות 24 שעות לאחר מכה בראש. אם קיימים אחד מהסימנים של זעזוע מוח או פגיעת ראש חמורה, פנה מיד לטיפול רפואי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן