דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן אתה צריך להיות בשמש כדי להשתזף?

כמה זמן אתה צריך להיות בשמש כדי להשתזף?

2023-06-25 02:46:00+02:00

מה זה שיזוף?

שיזוף הוא תהליך הכהה של העור באמצעות חשיפה לקרינה אולטרה סגולה (UV) מהשמש או ממקורות מלאכותיים. שיזוף מתרחש כאשר העור מייצר יותר מלנין, פיגמנט שנותן לעור את צבעו. ככל שהעור שלך מייצר יותר מלנין, העור שלך יהפוך לכהה יותר.

כמה זמן לוקח להשתזף?

משך הזמן שלוקח להשתזף תלוי במספר גורמים, כולל סוג העור שלך, עוצמת השמש ותדירות החשיפה לשמש. בדרך כלל, נדרשות כ-10-30 דקות של חשיפה ישירה לשמש עד שאנשים בהירי עור מתחילים להשתזף, בעוד שבעלי עור כהה יותר עשויים להימשך עד שעתיים.

איך להשתזף בבטחה

חשוב לנקוט באמצעי זהירות בעת שיזוף כדי למנוע כוויות שמש ונזקי עור אחרים. הנה כמה טיפים לשיזוף בטוח:

השתמש בקרם הגנה

השתמש תמיד בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 15 לפחות כדי להגן על העור שלך מקרני ה-UV המזיקות של השמש. יש למרוח שוב קרם הגנה כל שעתיים או לאחר שחייה או הזעה.

הגבל את החשיפה לשמש

הגבל את החשיפה לשמש ללא יותר מ-15 דקות בכל פעם. זה יעזור לך להימנע מכוויות שמש ונזקי עור אחרים.

חלופות שיזוף

אם אתה רוצה להשתזף מבלי לחשוף את העור שלך לקרני UV המזיקות של השמש, קיימות מספר חלופות זמינות. אלו כוללים:

מוצרי שיזוף עצמי

מוצרי שיזוף עצמי, כגון קרמים, קרמים ותרסיסים, יכולים להעניק לך שיזוף ללא צורך בחשיפה לשמש. מוצרים אלה מכילים דיהידרוקסיאצטון (DHA), סוכר חסר צבע המגיב עם החלבונים בשכבה החיצונית של העור כדי ליצור שיזוף.

מיטות שיזוף

מיטות שיזוף משתמשות במנורות UV כדי לייצר שיזוף. מיטות שיזוף יכולות להיות מסוכנות, מכיוון שהן פולטות קרינת UV גבוהות יותר מהשמש. חשוב להשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 15 לפחות בעת שימוש במיטת שיזוף.

סיכום

להשתזף יכולה להיות דרך מצוינת להיראות ולהרגיש במיטבך. עם זאת, חשוב לנקוט באמצעי זהירות כדי להגן על העור מפני קרני ה-UV המזיקות של השמש. השתמש בקרם הגנה, הגבל את החשיפה לשמש ושקול שימוש במוצרי שיזוף עצמי או מיטות שיזוף כחלופות לחשיפה לשמש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן