דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן ביצה קשה יכולה להיות בחוץ?

כמה זמן ביצה קשה יכולה להיות בחוץ?

2023-06-24 03:13:00+02:00

מהי ביצה קשה?

ביצה קשה היא ביצה שהורתחה בקליפתה במשך תקופה. לאחר מכן הביצה מתקררת ומקלפת, וחושפת את הלבן והחלמון המבושלים שבתוכו. ביצים קשות הן חטיף פופולרי ומשמשות לרוב בסלטים, כריכים ומנות אחרות.

כמה זמן ביצה קשה יכולה להיות בחוץ?

ביצה קשה אפשר להשאיר בחוץ בטמפרטורת החדר עד שעתיים. לאחר שעתיים, יש לזרוק את הביצה מכיוון שייתכן שהיא נדבקה בחיידקים. חשוב לשים לב שאין להשאיר את הביצה בחוץ באור שמש ישיר או בסביבה חמה, שכן הדבר עלול לגרום לביצה להתקלקל מהר יותר.

איך לדעת אם ביצה קשה עדיין בטוחה לאכילה

אם ביצה קשה הושארה בחוץ יותר משעתיים, חשוב לבדוק אם יש סימני קלקול לפני אכילתה. יש לבדוק את הביצה לאיתור כל שינוי צבע, ריח רע או מרקם רירי. אם יש אחד מהסימנים הללו, יש לזרוק את הביצה.

כיצד לאחסן ביצים קשות

ביצים קשות יש לאחסן במקרר בכלי אטום. יש לצרוך את הביצים תוך שלושה עד חמישה ימים מרגע הרתחה. אם הביצים לא ייאכלו במסגרת זמן זו, ניתן להקפיא אותן עד שלושה חודשים.

טיפים להרתחת ביצים

כשמבשלים ביצים, חשוב להשתמש בכמות המים הנכונה ולא לבשל יותר מדי את הביצים. את הביצים יש להניח בסיר מים קרים ולהביא לרתיחה. לאחר שהמים רותחים, יש להפחית את האש ולבשל את הביצים במשך 10-12 דקות. לאחר סיום הבישול של הביצים, יש להכניסן מיד לאמבט קרח כדי לעצור את תהליך הבישול. ביצים קשות הן חטיף נוח ומזין שניתן ליהנות ממנו במגוון דרכים. על ידי ביצוע הטיפים לעיל, תוכל להבטיח שהביצים הקשות שלך בטוחות לאכילה ושהן מאוחסנות כראוי. למידע נוסף על ביצים קשות, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן