דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

2023-05-12 08:39:00+02:00

מהו אזור הסכנה למזון?

כשזה מגיע לבטיחות מזון, יש "אזור סכנה" שאתה צריך להיות מודע אליו. זהו טווח הטמפרטורות שבין 40°F ל-140°F (4.4°C ו-60°C) שבו חיידקים יכולים לגדול במהירות. אם האוכל נשאר בטווח הטמפרטורות הזה במשך יותר משעתיים, הוא עלול להפוך לא בטוח לאכילה.

כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

משך הזמן שבו אתה יכול להשאיר מזון בבטחה מחוץ למקרר תלוי בסוג המזון ובטמפרטורת החדר. בדרך כלל, אסור להשאיר מזון מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים. עבור אוכל מבושל, אזור הסכנה קצר עוד יותר. אין להשאיר אוכל מבושל מחוץ למקרר במשך יותר משעה.

מזונות שניתן להשאיר מחוץ למקרר

ניתן להשאיר מאכלים מסוימים מחוץ למקרר למשך יותר משעתיים מבלי להפוך לא בטוח לאכילה. אלה כוללים:- גבינות קשות, כגון צ'דר, שוויצר ופרמזן- פירות וירקות, כגון תפוחים, תפוזים ותפוחי אדמה- לחמים וקרקרים- אגוזים וזרעים- פירות יבשים- ריבות וג'לי

מזונות שאסור להשאיר מחוץ למקרר

אין להשאיר מאכלים אחרים מחוץ למקרר יותר משעתיים. אלה כוללים:- מוצרי חלב, כגון חלב, יוגורט וגבינת שמנת- בשרים מבושלים, כגון עוף, בקר ובשר חזיר- דגנים מבושלים, כגון אורז ופסטה- ירקות מבושלים- ביצים מבושלות- בשרים מעדנייה- דגים- טופו

טיפים לשמירה על בטיחות המזון

כדי לשמור על בטיחות המזון, חשוב לעקוב אחר העצות הבאות:- אחסן מזון במקרר בהקדם האפשרי לאחר הבישול או הרכישה.- הרחק את המזון מאזור הסכנה לא יותר משעתיים.- אם הטמפרטורה היא מעל 90° F (32 מעלות צלזיוס), אסור להשאיר מזון בחוץ במשך יותר משעה.- השתמש במיכלים רדודים לאחסון מזון במקרר. זה עוזר למזון להתקרר במהירות.- השתמש במדחום של מכשיר כדי לוודא שהטמפרטורה במקרר שלך היא מתחת ל-40°F (4.4°C).- בעת הובלת מזון, השתמש במקרר מבודד עם שקיות קרח.

כשיש לך ספק, זרקו אותו

אם אינכם בטוחים כמה זמן נשאר אוכל מחוץ למקרר, עדיף לזרוק אותו. מזון שהושאר מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים אולי לא נראה או מריח רע, אבל הוא עדיין יכול להיות לא בטוח לאכילה. כמו כן, חשוב להיות מודעים לסימנים של הרעלת מזון. אלה כוללים בחילות, הקאות, שלשולים, התכווצויות בטן וחום. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו לאחר אכילת מזון שנשאר מחוץ למקרר, פנה לטיפול רפואי. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול לעזור לשמור על המזון שלך בטוח ולהפחית את הסיכון להרעלת מזון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן