דף הבית » בחירות הגולשים » כמה זמן מראש אפשר להכין גפילטע פיש?

כמה זמן מראש אפשר להכין גפילטע פיש?

2023-05-08 15:34:00+02:00

מה זה גפילטע פיש?

גפילטע פיש הוא מאכל יהודי מסורתי המוגש בדרך כלל באירועים מיוחדים כמו פסח, ראש השנה ושבת. זהו מנת דג עלום עשוי מדגים טחונים, ביצים ותבלינים. השם "געפילטע" בא מהמילה ביידיש "געפילטע" שפירושה "ממולא". גפילטע פיש מוגש בדרך כלל קר עם חזרת ומהווה מתאבן פופולרי.

כמה זמן מראש אפשר להכין גפילטע פיש?

גפילטע פיש הוא מאכל שניתן להכין מראש ולשמור במקרר עד שלושה ימים. עדיף להכין את המנה יום לפני שמתכננים להגיש אותה כדי שהטעמים יתמזגו יחדיו. אם אתם מכינים את המנה לאירוע מיוחד, כדאי להכין אותה יומיים מראש. זה ייתן לטעמים זמן להתפתח והתבשיל יהיה אפילו יותר טעים.

טיפים להכנת גפילטע פיש

בהכנת גפילטע פיש חשוב להשתמש בחומרי גלם טריים. הדג צריך להיות טרי והביצים צריכות להיות טריות ככל האפשר. חשוב גם להשתמש במעבד מזון כדי לטחון את הדגים והביצים יחד. זה יבטיח שהתערובת תהיה חלקה ואחידה. כשמכינים את תערובת הגפילטע פיש, חשוב להוסיף את התבלינים לאט לאט ולטעום מהתערובת תוך כדי. זה יבטיח שהטעמים יהיו מאוזנים והמנה לא מלוחה מדי או תפלה מדי.

הגשת גפילטע פיש

גפילטע פיש מוגש בדרך כלל קר עם חזרת ולימון. אפשר להגיש גם עם מגוון תוספות אחרות כמו חמוצים, זיתים וצלפים.

אחסון גפילטע פיש

ניתן לשמור גפילטע פיש במקרר עד שלושה ימים. עדיף לאחסן את הכלי בכלי אטום כדי למנוע ממנו להתייבש.

הקפאת גפילטע פיש

ניתן גם להקפיא גפילטע פיש עד שלושה חודשים. עדיף להקפיא את המנה בכלי אטום או בשקית מקפיא. כשמוכן להגשה, מפשירים את המנה במקרר למשך הלילה ומגישים קר.

חימום חוזר של גפילטע פיש

ניתן לחמם גפילטע פיש במיקרוגל או בסיר על הכיריים. עדיף לחמם את המנה לאט ולא לתת לה לרתוח. חימום מהיר מדי של המנה עלול לגרום לדג להיות יבש וקשיח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן