דף הבית » TOP10 » מה ההבדל בין כבש לעז?

מה ההבדל בין כבש לעז?

2023-06-13 03:51:00+02:00

מה זה כבש?

כבש הוא כבשה צעירה, בדרך כלל בת פחות משנה. כבשים נולדים עם מעטה עבה של צמר שצבעו בדרך כלל לבן או לבן. כבשים הם בדרך כלל חיות עדינות וצייתניות, ולעתים קרובות הם מוחזקים כחיות מחמד או משמשים לצמר שלהם. כבשים גדלים בדרך כלל בגלל הבשר שלהם, המכונה צלעות טלה.

מה זה עז?

עז היא יונק השייך למשפחת הבובידים. עזים בדרך כלל גדולות יותר מהטלאים ויש להן רגליים וקרניים ארוכות יותר. עזים הן בדרך כלל בצבע חום, שחור או לבן, ויש להן מעילים ארוכים ומדובללים. עיזים ידועות באינטליגנציה ובאופי הסקרן שלהן, ולעתים קרובות הן מוחזקות כחיות מחמד או משמשות לחלב שלהן. עיזים גדלות בדרך כלל בגלל הבשר שלהן, הידוע כבשר עיזים או שבון.

מאפיינים פיזיים

ההבדל הברור ביותר בין כבש לעז הוא המאפיינים הפיזיים שלהם. כבשים בדרך כלל קטנים יותר מעיזים, עם רגליים קצרות יותר ומעיל רך וצמר יותר. עיזים בדרך כלל גדולות יותר מהטלאים, בעלות רגליים ארוכות יותר ומעיל מדובלל יותר. לכבשים יש גם קרניים קצרות יותר מאשר לעזים, ולרוב קרניים מעוקלות. לעזים יש קרניים ארוכות וישרות יותר.

דִיאֵטָה

הבדל נוסף בין כבש לעז הוא התזונה שלהם. כבשים הם בדרך כלל רועים, כלומר הם מעדיפים לאכול דשא וצמחייה אחרת. עיזים, לעומת זאת, הן דפדפנים, כלומר הן מעדיפות לאכול עלים, זרדים וחומר צמחי אחר. כבשים גם נוטים יותר לאכול דגנים מאשר עיזים.

התנהגות

גם כבשים ועיזים שונים בהתנהגותם. כבשים הם בדרך כלל חיות עדינות וצייתניות, ולעתים קרובות הם מוחזקים כחיות מחמד. עיזים, לעומת זאת, ידועות באינטליגנציה ובאופיין החקרני שלהן, ולעתים קרובות הן מוחזקות כחיות מחמד או משמשות לחלב שלהן. כבשים גם נוטים יותר ללכת בעקבות בעליהם מאשר עיזים. עיזים עצמאיות יותר ופחות נוטות לבצע פקודות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן