דף הבית » TOP10 » מה ההבדל בין קתולים לפרוטסטנטים?

מה ההבדל בין קתולים לפרוטסטנטים?

2023-06-12 19:44:00+02:00

מבוא

הכנסייה הקתולית והכנסייה הפרוטסטנטית הן שתיים מהעדות הנוצריות הגדולות בעולם. בעוד ששתי העדות חולקות רבות מאותן אמונות, יש כמה הבדלים מרכזיים ביניהן. מאמר זה יחקור את ההבדלים בין קתולים לפרוטסטנטים, וכיצד הם עיצבו את הנוף הדתי של ימינו.

היסטוריה של הכנסייה הקתולית

הכנסייה הקתולית היא העדה הנוצרית הוותיקה ביותר בעולם, המתחקה אחר שורשיה לתקופתו של ישוע המשיח. הכנסייה הקתולית נוסדה על ידי השליחים של ישוע, והיא קיימת ברציפות מאז. הכנסייה הקתולית מנוהלת על ידי האפיפיור, הנחשב ליורשו של פטרוס הקדוש, אחד משליחיו של ישו. הכנסייה הקתולית מבוססת על תורת התנ"ך, והיא העדה הנוצרית הגדולה בעולם, עם למעלה מ-1.2 מיליארד חברים.

היסטוריה של הכנסייה הפרוטסטנטית

הכנסייה הפרוטסטנטית היא עדה חדשה יחסית, שנוסדה במאה ה-16. הכנסייה הפרוטסטנטית נוסדה על ידי מרטין לותר, נזיר גרמני שלא היה מרוצה מהנוהגים של הכנסייה הקתולית. תורתו של לותר הביאה להיווצרותה של הכנסייה הפרוטסטנטית, המבוססת על התנ"ך ועל תורתו של לותר. הכנסייה הפרוטסטנטית היא העדה הנוצרית השנייה בגודלה בעולם, עם למעלה מ-800 מיליון חברים.

הבדלים בין קתולים לפרוטסטנטים

ההבדל הברור ביותר בין קתולים לפרוטסטנטים הוא באמונותיהם. הקתולים מאמינים בתורת התנ"ך ובסמכותו של האפיפיור, בעוד שהפרוטסטנטים מאמינים בתורת התנ"ך ובסמכותו של הפרט. הקתולים מאמינים גם בתורת ההשתנות, הקובעת כי הלחם והיין המשמשים בסעודת התפילה הופכים לגופו ולדמו של ישוע המשיח. פרוטסטנטים, לעומת זאת, מאמינים שהלחם והיין מסמלים את גופו ודמו של ישו. הבדל מרכזי נוסף בין הקתולים לפרוטסטנטים הוא בשיטות הפולחן שלהם. הקתולים מתפללים בכנסיות, בעוד שהפרוטסטנטים מתפללים בבתים או במקומות פולחן אחרים. הקתולים מקיימים גם שבעה סקרמנטים, בעוד הפרוטסטנטים מקיימים שניים. גם הקתולים מאמינים בהערצת קדושים, בעוד הפרוטסטנטים לא.

סיכום

קתולים ופרוטסטנטים הם שתיים מהעדות הנוצריות הגדולות בעולם. בעוד שהם חולקים הרבה מאותן אמונות, יש כמה הבדלים מרכזיים ביניהם. הקתולים מאמינים בתורת התנ"ך ובסמכותו של האפיפיור, בעוד שהפרוטסטנטים מאמינים בתורת התנ"ך ובסמכותו של הפרט. גם הקתולים מאמינים בתורת ההשתנות, בעוד שהפרוטסטנטים לא. הקתולים מתפללים בכנסיות, בעוד שהפרוטסטנטים מתפללים בבתים או במקומות פולחן אחרים. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן