דף הבית » בחירות הגולשים » מה לעשות כאשר אתה נקע את היד שלך

מה לעשות כאשר אתה נקע את היד שלך

2023-05-15 15:01:00+02:00

מה זה נקע בזרוע?

נקע בזרוע היא פגיעה ברצועות בזרוע, הנגרמת בדרך כלל על ידי פיתול פתאומי או תנועת טלטלה. זה יכול לגרום לכאב, נפיחות וחבורות, ויכול לנוע בין קל לחמור. בהתאם לחומרת הנקע, זה יכול לקחת בין כמה ימים למספר שבועות להחלים.

סימנים ותסמינים של נקע בזרוע

הסימנים והתסמינים השכיחים ביותר של נקע בזרוע הם כאב, נפיחות וחבורות. אתה עלול גם לחוות טווח תנועה מוגבל, רגישות וקושי להזיז את היד.

טיפול בנקע בזרוע

הדרך הטובה ביותר לטפל בזרוע נקעה היא להניח אותה, להקרח אותה, לדחוס אותה ולהרים אותה. הנחת זרועך תעזור לה להחלים מהר יותר, בעוד שציפוי זה יפחית נפיחות וכאב. דחיסה של הזרוע עם תחבושת אלסטית יכולה גם לעזור להפחית נפיחות וכאב. לבסוף, הרמת היד מעל הלב יכולה לעזור להפחית את הנפיחות.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם זרועך נפוחה קשות, אם אתה מתקשה להזיז את זרועך, או אם אתה חווה חוסר תחושה או עקצוץ, עליך לפנות לטיפול רפואי. אתה צריך גם לפנות לטיפול רפואי אם הכאב שלך לא משתפר לאחר כמה ימים של מנוחה וקרח.

מנוחה

הנחת היד היא השלב החשוב ביותר בטיפול בנקע בזרוע. הימנע מכל פעילות הכרוכה בתנועות פיתול או תנועות טלטול, ולקחת הפסקה מכל פעילות הדורשת ממך להשתמש בזרועך.

קרח

מריחת קרח על היד שלך יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב. יש למרוח קרח במשך 15-20 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום. הקפד לעטוף את הקרח במגבת או בד כדי למנוע נזק לעור שלך.

לִדחוֹס

דחיסה של הזרוע עם תחבושת אלסטית יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב. ודא שהתחבושת אינה הדוקה מדי, שכן הדבר עלול לגרום לנזק נוסף.

לְהַעֲלוֹת

הרמת היד מעל הלב יכולה לעזור להפחית את הנפיחות. אתה יכול לעשות זאת על ידי הנחת זרועך על כרית או כרית.

מניעת נקע בזרועות

ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי למנוע נקע בזרועות. הקפד להתחמם לפני כל פעילויות הכרוכות בתנועות פיתול או טלטול. חזקו את שרירי הידיים עם תרגילים כמו שכיבות סמיכה ומשיכות. לבסוף, הקפד ללבוש ציוד מגן בעת עיסוק בפעילויות כגון ספורט או הרמת משקולות.

מתי לפנות לרופא

אם זרועך נפוחה קשות, אם אתה מתקשה להזיז את זרועך, או אם אתה חווה חוסר תחושה או עקצוץ, עליך לפנות לטיפול רפואי. אתה צריך גם לפנות לטיפול רפואי אם הכאב שלך לא משתפר לאחר כמה ימים של מנוחה וקרח.

סיכום

נקע בזרוע יכול להיות חוויה כואבת ולא נוחה. עם זאת, על ידי ביצוע השלבים המפורטים לעיל, אתה יכול להפחית את הכאב שלך ולהאיץ את ההתאוששות שלך. אם הכאב שלך לא משתפר לאחר כמה ימים של מנוחה וקרח, הקפד לפנות לטיפול רפואי. למידע נוסף על נקע בזרועות, בדוק את הסרטון הזה מיוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן