דף הבית » TOP10 » איך יודעים איזה ציוד יש ברכב?

איך יודעים איזה ציוד יש ברכב?

איך יודעים איזה ציוד יש ברכב?

מה זה ציוד?

גיר הוא מכשיר מכני המשמש להעברת כוח מחלק אחד של מכונה לאחר. הוא משמש לשינוי המהירות או הכיוון של פיר מסתובב. במכונית, גלגלי שיניים משמשים לשליטה על המהירות והמומנט של הרכב.

סוגי גלגלי שיניים

ישנם מספר סוגים של הילוכים המשמשים במכוניות, כולל תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית. תיבות הילוכים ידניות משתמשות בסדרה של הילוכים כדי לשנות את מהירות המכונית. תיבות הילוכים אוטומטיות משתמשות במערכת הנשלטת על ידי מחשב כדי להעביר הילוכים.

כיצד לזהות את גלגלי השיניים

כדי לזהות את ההילוכים במכונית, תחילה עליך להבין את סוגי ההילוכים השונים. לתיבות הילוכים ידניות יש ידית הילוכים המשמשת לבחירת ההילוך הרצוי. לתיבות הילוכים אוטומטיות יש בורר הילוכים המשמש לבחירת ההילוך הרצוי.

יחסי הילוכים

יחסי העברה משמשים לתיאור הקשר בין מהירות הקלט והיציאה של הילוך. ככל שיחס ההילוכים גבוה יותר, כך מהירות הפלט מהירה יותר. ככל שיחס ההילוכים נמוך יותר, כך מהירות הפלט נמוכה יותר.

טבלת זיהוי ציוד

גלגל שיניים יַחַס מְהִירוּת
1 3.00:1 נָמוּך
2 1.50:1 בינוני
3 1.00:1 גָבוֹהַ
הרביעי 0.75:1 גבוה מאוד
5 0.50:1 ממש גבוה

לאחר שתבינו את סוגי ההילוכים השונים ואת יחסי ההילוכים, תוכלו להשתמש בטבלת זיהוי ההילוכים כדי לקבוע איזה הילוך יש במכונית. הטבלה תציג את היחס והמהירות של כל הילוך. לאחר מכן תוכל להשוות את היחס והמהירות של ההילוך לתרשים כדי לקבוע איזה הילוך יש במכונית.

סיכום

הכרת הציוד במכונית שלך חשובה כדי להבין כיצד לנהוג בה. מאמר זה הסביר את סוגי ההילוכים השונים וכיצד לזהות אותם. על ידי הבנת סוגי ההילוכים השונים ויחסי ההילוכים, אתה יכול להשתמש בטבלת זיהוי ההילוכים כדי לקבוע איזה הילוך יש במכונית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן