דף הבית » אנציקלופדיה » איך תדעו מתי אתם מבייצים?

איך תדעו מתי אתם מבייצים?

איך תדעו מתי אתם מבייצים?

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא תהליך של שחרור ביצית מהשחלות. זה מתרחש בדרך כלל בסביבות אמצע המחזור החודשי של האישה וזה הזמן שבו היא הכי פורייה. לדעת מתי את מבייצת יכולה לעזור לך לתכנן את ההריון או להימנע מכך. זה גם יכול לעזור לך להבין טוב יותר את המחזור החודשי שלך.

סימנים ותסמינים של ביוץ

ישנם מספר סימנים ותסמינים שיכולים להעיד מתי אתה מבייץ. אלו כוללים:

  • שינוי בריר צוואר הרחם שלך. במהלך הביוץ, ריר צוואר הרחם שלך יהפוך דק, חלקלק ונמתח, בדומה לעקביות של חלבוני ביצה.
  • עלייה בטמפרטורת הגוף הבסיסית שלך. טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך היא הטמפרטורה שלך כשאתה במנוחה. זה בדרך כלל עולה מעט במהלך הביוץ.
  • מיטלשמרז. זוהי מילה גרמנית שפירושה "כאב באמצע". זהו כאב קל או התכווצות שיכולים להתרחש בצד אחד של הבטן התחתונה במהלך הביוץ.
  • שינוי בחשק המיני שלך. נשים רבות חוות עלייה בדחף המיני שלהן במהלך הביוץ.

מעקב אחר המחזור שלך

מעקב אחר המחזור החודשי שלך יכול לעזור לך לדעת מתי את מבייצת. אתה יכול לעקוב אחר המחזור שלך על ידי רישום של תקופות הווסת שלך, ציון כל שינוי בריר צוואר הרחם שלך, ולקיחת טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך בכל יום.

וסת

המחזור שלך הוא היום הראשון למחזור שלך. זה היום שבו המחזור שלך מתחיל. מעקב אחר הווסת שלך יכול לעזור לך לדעת מתי אתה צפוי לביוץ. רוב הנשים מבייצות כ-14 ימים לפני המחזור הבא.

ריר צוואר הרחם

ריר צוואר הרחם שלך משתנה לאורך המחזור שלך. זה בדרך כלל סמיך ודביק בתחילת המחזור שלך, ואז הופך דק, חלקלק ונמתח סביב זמן הביוץ. תשומת לב לשינויים בריר צוואר הרחם שלך יכולה לעזור לך לדעת מתי אתה מבייץ.

טמפרטורת גוף בסיסית

טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך היא הטמפרטורה שלך כשאתה במנוחה. זה בדרך כלל עולה מעט במהלך הביוץ. בדיקת החום שלך בכל יום ומעקב אחריו בטבלה יכול לעזור לך לדעת מתי אתה מבייץ.

בדיקות ביוץ

בדיקות ביוץ זמינות ללא מרשם ויכולות לעזור לך לדעת מתי את מבייצת. בדיקות אלו מודדות את רמות ההורמון הלוטייניזציה (LH) בשתן שלך. LH משתחרר על ידי בלוטת יותרת המוח ומעורר שחרור של ביצית מהשחלה. הבדיקות נעשות בדרך כלל בבוקר ויכולות לזהות עלייה ב-LH עד 24-36 שעות לפני הביוץ.

סיכום

לדעת מתי את מבייצת יכולה לעזור לך לתכנן את ההריון או להימנע מכך. זה גם יכול לעזור לך להבין טוב יותר את המחזור החודשי שלך. ישנם מספר סימנים ותסמינים שיכולים להעיד מתי אתה מבייץ, כגון שינוי בריר צוואר הרחם שלך, עלייה בטמפרטורת הגוף הבסיסית שלך ומטלשמרז. מעקב אחר המחזור החודשי שלך וביצוע בדיקות ביוץ יכולים גם לעזור לך לדעת מתי את מבייצת. למידע נוסף,צפה בסרטון זה ביוטיוב או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן