דף הבית » אנציקלופדיה » האם יש להשרות אפונה יבשה לפני הבישול?

האם יש להשרות אפונה יבשה לפני הבישול?

2023-06-16 17:42:00+02:00

מה זה אפונה יבשה?

אפונה יבשה היא סוג של קטניות שנקטפים ומייבשים לאחסון. הם מקור נהדר לחלבון, סיבים, וויטמינים ומינרלים חיוניים אחרים. אפונה יבשה היא מרכיב פופולרי במנות רבות, ממרקים ותבשילים ועד סלטים ותבשילים.

האם יש להשרות אפונה יבשה לפני הבישול?

השריית אפונה יבשה לפני הבישול מומלצת מכמה סיבות. השרייה עוזרת לצמצם את זמן הבישול, כמו גם הופכת את האפונה לקלה יותר לעיכול. זה גם עוזר להפחית את כמות החומצה הפיטית, שעלולה להפריע לספיגה של מינרלים.

היתרונות של השריית אפונה יבשה

להשריית אפונה יבשה לפני הבישול יש כמה יתרונות. זה עוזר להפחית את זמן הבישול, שכן האפונה תהיה רכה וגמישה יותר לאחר ההשריה. השרייה גם עוזרת להפחית את כמות החומצה הפיטית, שעלולה להפריע לספיגה של מינרלים. בנוסף, השרייה עוזרת להפוך את האפונה לקלה יותר לעיכול, מכיוון שהיא מפרקת חלק מהפחמימות המורכבות.

איך להשרות אפונה יבשה

השריית אפונה יבשה היא תהליך פשוט. מתחילים בשטיפת האפונה במים קרים. מניחים את האפונה בקערה ומכסים אותה במים קרים. נותנים לאפונים להשרות 8-12 שעות, או לילה. מסננים את המים ושוטפים את האפונה לפני הבישול.

השוואה מהירה

ללא השרייה שְׁרִיָה
זמן בישול ארוך יותר זמן בישול קצר יותר
יותר חומצה פיטית פחות חומצה פיטית
קשה יותר לעיכול קל יותר לעיכול

סיכום

השריית אפונה יבשה לפני הבישול מומלצת מכמה סיבות. זה עוזר להפחית את זמן הבישול, כמו גם להפוך את האפונה לקלה יותר לעיכול. זה גם עוזר להפחית את כמות החומצה הפיטית, שעלולה להפריע לספיגה של מינרלים. השריית אפונה יבשה היא תהליך פשוט שניתן לעשות בן לילה. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטון ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן