דף הבית » אנציקלופדיה » כמה זמן לאחר נטילת דופסטון מקבלים מחזור?

כמה זמן לאחר נטילת דופסטון מקבלים מחזור?

2023-06-17 16:34:00+02:00

מה זה דופסטון?

דופסטון היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעה דיספורית קדם וסתית (PMDD). PMDD היא צורה חמורה של תסמונת קדם וסתית (PMS) שעלולה לגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, דיכאון, עצבנות ותסמינים אחרים. דופסטון הוא מעכב ספיגה חוזרת של סרוטונין סלקטיבי (SSRI) הפועל על ידי הגדלת כמות הסרוטונין במוח. סרוטונין הוא נוירוטרנסמיטר שעוזר לווסת את מצב הרוח.

כמה זמן לוקח לדופסטון להשפיע?

זה בדרך כלל לוקח בערך שבועיים עד ארבעה שבועות עד לדופסטון להשפיע. במהלך תקופה זו, אתה עלול לחוות כמה תופעות לוואי כגון בחילות, כאבי ראש ונדודי שינה. חשוב ליטול את התרופה כפי שנקבע ולהתאזר בסבלנות מכיוון שלוקח זמן עד שהתרופה פועלת.

מתי אתה יכול לצפות לקבל מחזור לאחר נטילת דופסטון?

חשוב לציין שדופסטון לא משפיע על תזמון המחזור החודשי שלך. התרופה אינה אמצעי מניעה ולא תעכב או תמנע את המחזור שלך. עם זאת, זה יכול לעזור להפחית את חומרת תסמיני PMDD במהלך המחזור שלך.

האם דופסטון משפיע על הפוריות?

אבן דופסט אינה משפיעה על הפוריות. עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך אם את מנסה להיכנס להריון או שאת כבר בהריון.

האם יש תופעות לוואי ארוכות טווח של נטילת דופסטון?

רוב האנשים אינם חווים תופעות לוואי ארוכות טווח מלקיחת דופסטון. עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה תופעות לוואי כלשהן שמטרידות או לא חולפות.

מה עליך לעשות אם אתה מחמיץ מנה של דופסטון?

אם אתה מתגעגע למנה של דופסטון, קח אותה ברגע שאתה זוכר. אם זה קרוב לזמן המנה הבאה שלך, דלג על המנה שהוחמצה ולקח את המנה הבאה שלך בזמן הקבוע. אין ליטול שתי מנות בו זמנית.

שאלות ותשובות

האם ניתן להשתמש בדופסטון לטיפול במצבים אחרים מלבד PMDD?

לא, דופסטון מאושר רק לטיפול בהפרעה קדם-וסתית (PMDD). הוא אינו מאושר לטיפול בכל מצב אחר.

האם ניתן להשתמש בדופסטון כאמצעי מניעה?

לא, דופסטון אינו אמצעי מניעה ולא יעכב או ימנע את המחזור שלך.

האם זה בטוח לקחת דופסטון בזמן הנקה?

לא מומלץ ליטול דופסטון בזמן הנקה. שוחח עם הרופא שלך על הסיכונים והיתרונות של נטילת דופסטון בזמן הנקה.

סיכום

דופסטון היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעה דיספורית קדם וסתית (PMDD). בדרך כלל לוקח שבועיים עד ארבעה שבועות עד שהתרופה תשפיע. דופסטון אינו משפיע על תזמון המחזור החודשי שלך ולא יעכב או ימנע את המחזור שלך. רוב האנשים אינם חווים תופעות לוואי ארוכות טווח מלקיחת דופסטון. אם אתה מתגעגע למנה של דופסטון, קח אותה ברגע שאתה זוכר. לא מומלץ ליטול דופסטון בזמן הנקה. למידע נוסף, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן