דף הבית » TOP10 » מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

2023-06-11 04:45:00+02:00

מה שמה של נקבת ההיפופוטם?

נקבת ההיפופוטם ידועה בתור פרה. יונק גדול זה יליד אפריקה שמדרום לסהרה והוא היונק היבשתי השלישי בגודלו אחרי הפיל והקרנף. ההיפופוטם הוא יצור מימי למחצה, המבלה את רוב זמנו במים או בבוץ. זהו אוכל עשב, כלומר ניזון מעשבים וצמחייה אחרת.

אנטומיה של היפופוטם

להיפופוטם גוף גדול בצורת חבית עם רגליים קצרות וחזקות. עורו עבה וצבעו חום-אפרפר. יש לו ראש גדול עם אוזניים ועיניים קטנות, ופיו רחב ומלא בשיניים גדולות וחדות. להיפופוטם יש ארבע אצבעות בכל כף רגל וזנבו קצר וקשוח.

התנהגות היפופוטם

ההיפופוטם הוא חיה חברתית וחי בקבוצות הנקראות תרמילים. תרמילים אלה יכולים להכיל עד 30 פרטים ומונהגים על ידי זכר דומיננטי. ההיפופוטם פעיל ביותר בלילה, כאשר הוא עוזב את המים כדי להאכיל מעשבים וצמחייה אחרת. במהלך היום, ההיפופוטם מבלה את רוב זמנו במים, שם הוא מוגן מפני טורפים.

רבייה של היפופוטם

נקבת ההיפופוטם מגיעה לבגרות מינית בסביבות גיל 5 שנים. ההזדווגות מתבצעת במים והנקבה יולדת עגל בודד לאחר תקופת הריון של 8 חודשים. העגל נולד מתחת למים ומסוגל לשחות מיד. העגל יישאר עם אמו עד שנתיים לפני שיהפוך לעצמאי.

דיאטת היפופוטם

ההיפופוטם הוא אוכל עשב, כלומר ניזון מעשבים וצמחייה אחרת. הוא מסוגל לצרוך עד 80 קילוגרם של צמחייה ביום. ההיפופוטם ניזון גם מצמחי מים, כמו חבצלות מים ולוטוס.

טורפי היפופוטם

להיפופוטם יש מעט טורפים טבעיים, שכן מדובר בחיה גדולה ועוצמתית. הטורפים העיקריים של ההיפופוטם הם אריות, תנינים ובני אדם.

מצב שימור היפופוטם

ההיפופוטם רשום כמין פגיע על ידי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN). האיומים העיקריים על ההיפופוטם הם אובדן בתי גידול וציד. ההיפופוטם מאוים גם על ידי זיהום והתפשטות מחלות.

סיכום

נקבת ההיפופוטם ידועה כפרה והיא ילידת אפריקה שמדרום לסהרה. זהו יונק גדול, חצי מימי, הניזון מעשבים וצמחייה אחרת. ההיפופוטם הוא חיה חברתית וחי בתרמילים של עד 30 פרטים. זהו מין פגיע עקב אובדן בתי גידול וציד. למידע נוסף על ההיפופוטם, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן