דף הבית » TOP10 » איך לדעת אם זה הריון תאומים או רווק?

איך לדעת אם זה הריון תאומים או רווק?

איך לדעת אם זה הריון תאומים או רווק?

סימנים ותסמינים של הריון תאומים

נשים בהריון עלולות לחוות מגוון של סימנים ותסמינים שיכולים להעיד על הריון תאומים. אלה יכולים לכלול:

  • בחילות בוקר מוגזמות
  • עלייה מוגזמת במשקל
  • גודל הבטן גדול מהצפוי לגיל ההריון
  • מרגיש תנועה מוקדם מהצפוי
  • רמות גבוהות יותר של hCG (גונדוטרופין כוריוני אנושי) בדם
  • רחם גדול מהצפוי לגיל ההריון

חשוב לציין שסימנים ותסמינים אלו יכולים להיות נוכחים גם בהריון יחיד. לכן, הם לא בהכרח מעידים על הריון תאומים.

בדיקות אבחון להריון תאומים

אם אישה בהריון חווה אחד מהסימנים והתסמינים לעיל, או אם יש לה היסטוריה משפחתית של תאומים, ייתכן שהיא תרצה לעבור בדיקת אבחון כדי לאשר את האבחנה. הבדיקות הנפוצות ביותר המשמשות לאבחון הריון תאומים הן אולטרסאונד ודגימת כוריות (CVS).

אולטרסאונד

אולטרסאונד היא הדרך הנפוצה והאמינה ביותר לאבחון הריון תאומים. במהלך בדיקת אולטרסאונד, טכנאי ישתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה של התינוק או התינוקות ברחם. תמונה זו תציג את מספר העוברים הנוכחים, כמו גם את מיקום השליה ושקי השפיר.

דגימת וילוס כוריוני (CVS)

דגימת דליות כוריוניות (CVS) היא בדיקה אבחנתית שניתן להשתמש בה כדי לאבחן הריון תאומים. במהלך ההליך נלקחת דגימת תאים מהשליה ונבדקת לאיתור מומים גנטיים. ניתן להשתמש ב- CVS גם כדי לקבוע את מין התינוק או התינוקות.

בדיקת דם

בדיקות דם יכולות לשמש גם לאבחון הריון תאומים. בדיקות אלו מודדות את הרמות של הורמונים מסוימים בדם, כגון hCG ואסטרדיול. רמות גבוהות של הורמונים אלו יכולות להעיד על הריון תאומים.

סיכום

הריון תאומים יכול להיות חוויה נפלאה, אך חשוב להיות מודעים לסימנים ולתסמינים שיכולים להעיד על הריון תאומים. ניתן להשתמש בבדיקות אבחון כגון אולטרסאונד ו- CVS כדי לאשר את האבחנה. בדיקות דם יכולות לשמש גם למדידת רמות הורמונים, מה שיכול להעיד על הריון תאומים. חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות אם אתה חווה אחד מהסימנים והתסמינים של הריון תאומים, או אם יש לך היסטוריה משפחתית של תאומים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן