דף הבית » להעביר את הזמן » איך לספר את ימי הביוץ

איך לספר את ימי הביוץ

. איך לספר את ימי הביוץ

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא התהליך שבו ביצית בוגרת משתחררת מהשחלה ועוברת במורד החצוצרה. זה מתרחש כ-14 ימים לפני תחילת המחזור הבא של האישה. לדעת מתי את מבייצת יכולה לעזור לך לתכנן או למנוע הריון, כמו גם לעקוב אחר מחזור הפוריות שלך.

סימני ביוץ

ישנם מספר סימנים שיכולים להעיד מתי את מבייצת. אלו כוללים:

  • שינויים בריר צוואר הרחם
  • שינויים בטמפרטורת הגוף הבסיסית (BBT).
  • שינויים במצב צוואר הרחם
  • כאבי ביוץ (מיטלשמירז)
  • שינויים בהורמונים

שינויים בריר צוואר הרחם

במהלך הביוץ, הכמות והעקביות של ריר צוואר הרחם משתנה. הוא הופך דק יותר, ברור יותר וחלקלק יותר. הסיבה לכך היא שההורמונים השולטים בביוץ גורמים לצוואר הרחם לייצר יותר ריר. ריר זה עוזר לזרע לעבור אל הביצית.

שינויים בטמפרטורת הגוף הבסיסית

טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך (BBT) היא טמפרטורת הגוף שלך כאשר אתה מתעורר לראשונה בבוקר. במהלך הביוץ, ה-BBT שלך עולה מעט. הסיבה לכך היא שהורמון הפרוגסטרון משתחרר כאשר ביצית משתחררת מהשחלה. כדי לעקוב אחר ה-BBT שלך, תצטרך למדוד את החום שלך בכל בוקר עם מדחום גוף בסיסי.

שינויים במצב צוואר הרחם

צוואר הרחם שלך משנה את מיקומו במהלך הביוץ. הוא הופך רך יותר, גבוה יותר ופתוח יותר. זה מאפשר לזרע לעבור דרך צוואר הרחם לתוך הרחם. כדי לבדוק את מיקום צוואר הרחם, אתה יכול להחדיר אצבע נקייה לנרתיק ולחוש את צוואר הרחם.

כאבי ביוץ (מיטלשמירז)

חלק מהנשים חוות כאבי ביוץ, הידוע גם בשם מיטלשמירז. זהו כאב קל או אי נוחות המופיעים בצד אחד של הבטן התחתונה. זה נגרם על ידי שחרור הביצית מהשחלה.

שינויים בהורמונים

הגוף שלך משחרר שני הורמונים במהלך הביוץ: הורמון luteinizing (LH) והורמון מגרה זקיקים (FSH). LH אחראי על הפעלת שחרור הביצית מהשחלה. FSH עוזר לביצית להתבגר ומכין את הרחם להשתלה.

מעקב אחר ביוץ

מעקב אחר ביוץ יכול לעזור לך לתכנן או למנוע הריון. ישנן מספר שיטות בהן תוכל להשתמש כדי לעקוב אחר הביוץ שלך, כולל:

  • מעקב אחר ריר צוואר הרחם
  • מעקב אחר טמפרטורת הגוף הבסיסית
  • ערכות מנבא ביוץ
  • אפליקציות פוריות

מעקב ריר צוואר הרחם

מעקב אחר ריר צוואר הרחם כולל בדיקת ריר צוואר הרחם שלך מדי יום. ככל שתתקרב לביוץ, ריר צוואר הרחם שלך יהפוך לדק יותר, ברור יותר וחלקלק יותר. אתה יכול לבדוק את ריר צוואר הרחם שלך על ידי ניגוב הנרתיק שלך עם נייר טואלט או טישו.

מעקב אחר טמפרטורת הגוף הבסיסית

מעקב אחר טמפרטורת הגוף הבסיסי כולל מדידת החום שלך בכל בוקר עם מדחום גוף בסיסי. ככל שתתקרב לביוץ, ה-BBT שלך יעלה מעט. אתה יכול לעקוב אחר ה-BBT שלך בתרשים או באמצעות אפליקציית פוריות.

ערכות מנבא ביוץ

ערכות מנבא ביוץ זמינות ללא מרשם רופא. הם מודדים את רמות ההורמון הלוטייניזציה (LH) בשתן שלך. כאשר רמות ה-LH עולות, זה מצביע על כך שאת עומדת לביוץ.

אפליקציות פוריות

אפליקציות פוריות יכולות לעזור לך לעקוב אחר הביוץ שלך. הם מאפשרים לך להזין מידע על המחזור החודשי שלך, ריר צוואר הרחם, BBT וסימנים אחרים של ביוץ. לאחר מכן, האפליקציה תשתמש במידע זה כדי לחזות מתי יש סיכוי גבוה שתבייץ.

השוואה מהירה

שיטה יתרונות חסרונות
מעקב ריר צוואר הרחם קל לביצוע, בחינם יכול להיות קשה לפרש
מעקב אחר טמפרטורת הגוף הבסיסית קל לביצוע, בחינם יכול להיות קשה לפרש
ערכות מנבא ביוץ קל לשימוש, מדויק יָקָר
אפליקציות פוריות קל לשימוש, מדויק יכול להיות יקר

לדעת מתי את מבייצת יכולה לעזור לך לתכנן או למנוע הריון, כמו גם לעקוב אחר מחזור הפוריות שלך. ישנן מספר שיטות שבהן אתה יכול להשתמש כדי לעקוב אחר הביוץ שלך, כולל מעקב אחר ריר צוואר הרחם, מעקב אחר טמפרטורת גוף בסיסית, ערכות מנבאי ביוץ ואפליקציות פוריות. למידע נוסף על ביוץ ופוריות, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן